hallo iedereen
Heb een probleem met een 2DTL dieselmotor en met een 2DTH dieselmotor.S'morgens moet ik een paar keren starten éér hij aanslaat en als hij het dan doet veel rookvorming achterkant. De gloeibougie's zijn perfect in orde bij beide motoren zoalsook de lucht en mazoutfilter nieuw. Het gloeilampje gaat ook aan en uit zo als moet en ik krijg spanning op de gloeikaarsen!Als hij éénmaal gestart is gaat hij (beide) de ganse dag als een klok, tot s'anderenndaags s'morgens zelfde ritueel?Zou het kunnen dat de injecteurs niet goed af sluiten of dat het aan de afdichting boven de injecteur ligt. Heb al van veel dat probleem gehoord maar nooit een deftig antwoord op het probleem gekregen. De km stand is van beide motoren +- 150 000. Ook met de trekkracht of soepel rijden (inhouden of zo) geen problemen! Op keuring goede uitlaattest!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Retourslang bij de brandstofpomp poreus/lek?
Heb dat ook eens gehad; alleen als de auto 'uphill' stond, dus met de neus omhoog; 'downhill' geen probleem; waren toen ook de retourslangen!!!
15 jaar
vacuumpompje met een doorzichtige slang aansluiten op je retourslang
kijken of er lucht of motorolie wordt aangezogen
komt er lucht dan zijn het waarschijnlijk je retourslangetjes
komt er olie dan zijn je verstuiverringen lek ( ringen tussen de verstuivers en de brugstukken )
Gr MERIVA
Ook ooit gehad en ik heb toen de verstuivers een kwartslag vaster gezet. Sindsdien geen problemen meer.
Btw, niet te lang zo mee blijven rondrijden. Er komt dan namelijk lucht in je brandstofpomp, wat wil zeggen dat deze eventjes 'droogdraait' bij het starten. En die VP44 brandstofpompen van Bosch hebben dat niet zo graag.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar