close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel astra tailgate c1.6se e2: start vaker niet dan wel

Bouwjaar: 1993

Ik wil heel graag hulp. Onze auto start steeds een paar keer wel, en na bv 2 dagen niet. Al gedaan door de garage: startmotor vervangen door nieuwe, en door andere oude(ivm "vertraging" "te nieuwe" startmotor)massa schoongemaakt, nieuw contactslot, nieuw startblokje. Zelf gedaan: op de startmotor getikt tijdens starten, dit hielp even, nu niet meer. Als de auto wordt aangetrokken start hij binnen drie seconden. Als, als... de auto eenmaal start rijdt hij prima. Behalve dat de kilometerteller soms niet mee gaat met de snelheid (gaat ineens van bv 60 naar 80,of van 120 naar 140 dus kans op boete voor te hard rijden). Meld dit maar even erbij, voor het geval het er iets mee te maken heeft.
Maar het grote probleem van niet starten blijft. Wil heel graag hulp en advies. Alvast hartelijk bedankt.
Erica

Geplaatst door

e2424 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, is de startmotor vervangen door een nieuwe of door een gebruikte. Het klinkt toch alsof de startmotor niet goed is.
Rene

Rene9571 0

20 jaar

beste rene,
dank voor je reactie,
de nieuwe startmotor was bijna nieuw, de "oude" uiteraard niet. denk je dat de enige oplossing is om er een gloednieuwe startmotor in te plaatsen? Of heb je nog andere suggesties?
ik hoor het graag
groeten,

erica

e2424 0

20 jaar

Kijk eens onder in de verdelerkap.
Daar zit een wit rotortje in, en bij mij was deze na 12 jaar touwe dienst( http://www.problemcar.nl/index.php?actio... versleten en zat er een gat in.
Jouw auto start wel, dus eigenlijk zou deze in orde moeten zijn, maar toch.....'t Is niet te zeggen dat jouw probleem daarmee is opgelost, maar kijken kun je altijd effe, 't zijn maar twee schroefjes.
Succes.

kooijmab 0

20 jaar

Een c16SE motor heeft geen verdelerkap maar een zogenaamde DIS ontsteking.Dit is het zwarte blok waar je bougiekabels op zitten.
Het is eigenlijk een verdeler en bobine in één.
Is jouw probleem nou niet starten of niet aanslaan?Heb namelijk bij een Kadett 1.6i GT eens meegemaakt dat de dikke stroomkabel van de accu naar de startmotor een breuk in zat,dan maakt ie de ene keer wel contact en de andere keer niet.Als je dan wil starten hoor je alleen maar het relais tikken.
Suc6

Dan heb ik niks gezegd, ik heb over de c16se aanduiding heen gelezen.

Succes verder dan.

kooijmab 0

20 jaar

Beste Rene, Bas en Patrick. Heel hartelijk bedankt voor het meedenken en de adviezen. Heb ook nog de info van Bas' eerdere reacties bekeken. Jullie gaven nieuwe oplossingen en volgens mij bruikbaar. Als iemand anders nog suggesties heeft: graag! Voor het geval het hiermee niet lukt.
Ik heb alles uitgeprint. Morgen gaat de auto weer naar de garage en dan geef ik alle info door. Groeten, Erica

e2424 0

20 jaar

Misschien een stomme vraag maar is de accu nog wel goed, heb je deze laten doormeten? Ik heb dit probleem namelijk ook gehad bij mijn vectra en ook eerst van alles vervangen maar niet aan de accu gedacht (had me een hoop geld bespaard). Dit kun je meestal bij de garage of bij kwik fit o.i.d laten doen is 2 minuten werk.

ramonmartin 0

20 jaar

Beste helpers op problemcar. We rijden inmiddels een paar weken zonder problemen, dus volgens mij kan er op vertrouwen dat ie het blijft doen. Nav van jullie suggesties is de kabel tussen en contactslot en de startermotor vervangen. Dank en fijn weekend. Erica

e2424 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.