Spontaan begonnen.
Motor draait bij starten normaal rond dmv starter.
Batterij blijkbaar goed,dus.(TOT je ze leegstart,na een tijd...)
Motor slaat niet aan.
Na een poging met andere batterij,EN"startpilot"deed hij(na wat aandringen...)het wel...En blijft probleemloos draaien.
Stilleggen,bij warme motor....Start weer probleemloos....
Na wat uren stil te staan.
Hetzelfde probleem...Flink draaiende startmotor...Motor die weigert aan te slaan...
Ideetjes?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Brand het motorstoringslampje wel als je hem op contact zet en gaat deze ook weer uit ?
Lijkt dus een probleem in de brandstoftoevoer te zijn, controleer eerst bovenstaand, loop erna even de zekering en relai na van de pomp, zijn die ook in orde ? Meet eens de brandstofdruk bij koude motor tijdens het starten.
Gr Stefan
Yep...Motorstoringslampje gaat na enkele seconden uit...
Zekering(nr18?)ook in orde...
Geen elek schema ter beschikking...Weet niet welke relais het is...
Brandstofdruk meten???
Dat gaat mn pet wss al te boven,vrees ik...Ja...Ik weet het...(schaam,bloos)
14 jaar
Welke zekering het exact is, durf ik niet te zeggen, je kan ze allemaal eens nalopen, het relai bevind zich waarschijnlijk onder de motorkap,
Als je er niet uitkomt, kun je beter even een vriend of collega erna laten kijken of breng de auto naar de garage, anders gaat het niet helemaal goed komen zo..
14 jaar
notot temp sensor
14 jaar
Probeer het eens met de volgende 2 methodes:
1. Eerst kontakt aan zetten en 3 seconden wachten, dan pas starten.
2. Heel even starten, ongeveer 1 seconde. Daarna, kontakt af en weer aan en nu doorstarten.
Gaat het met 1 van beide (of allebei) de methodes beter dan is het de brandstofdruk die bij het koud starten te laag is.
Meestal is dat de benzinepomp zelf, waar een klepje in zit dat open blijft staan.
Notot?
14 jaar
[quote=rafajel]Notot?[/quote]
ja das nieuw maar jij zult nog wel een MOTOR hebben
14 jaar
Idd ja...Die had ik zelf moeten kunnen ontcijferen... ;-)
Die 2 startmethodes maakten geen verschil...Er gebeurde niets.
Nog even vertellen,dat hij met zo'n spuitbus"dinges"Startpilot ofzo...Wel aanstalten maakt om te starten...
Dan"gromt"hij wel even...En vanmiddag kon ik'm daardoor starten...
LANG laten draaien...Stilleggen....Meteen weer starten.....No problemo...
Dan lijkt benzinepomp toch in orde...Niet?
Temperatuursensor????Idd ja...na enige uren was hij weer koud hè...En toen weigerde hij...
Waar vind ik die?
14 jaar
Notot temperatuurzender...bij rode stip
[url=http://img96.imageshack.us/i/53444850.jp...][img]http://img96.imageshack.us/img96/1271/53...[/img][/url]
14 jaar
Leuk!!!!(Nouja...)
Dat ga ik morgen es grondig bekijken...
Kan je zo ook op het net ergens een elektrisch schema vinden????
Nog iets...
Terwijl ik start,zakt mn batterij"weg"tot 10-10,5V...
Das toch nog altijd voldoende om de systemen aan te sturen,vermoed ik?
14 jaar
Ja dat gaat nog net, misschien van het vele starten is de accu wat leeg geraakt of hij is gewoon slecht.
Of de pomp goed is kunnen we nog niet zeggen nu, een feit is wel dat hij geen brandstof krijgt omdat hij wel start-pilot wel aan wilt slaan, zou toch eerst het relai controleren, anders even eruit halen en doorlussen om te kijken of de pomp dan wel loopt.
Koelvloeistof temp sensor zou met deze buitentemperaturen toch wel rond de 3500 Ohm moeten zitten bij koude motor..
14 jaar
Het startprobleem lijkt op een brandstofprobleem, het lijkt er op dat je een lekje in je brandstofleidingen hebt, als je auto dan langer stilstaat, zakt de brandstof terug naar de tank (die immers lager ligt) en duurt het een tijd(je) voor bij het starten de brandstof weer in de brandstofpomp is.
[quote=sjaak10918]Het startprobleem lijkt op een brandstofprobleem, het lijkt er op dat je een lekje in je brandstofleidingen hebt, als je auto dan langer stilstaat, zakt de brandstof terug naar de tank (die immers lager ligt) en duurt het een tijd(je) voor bij het starten de brandstof weer in de brandstofpomp is.[/quote]
Mag bij een benzine motor niet veel uitmaken, zou iets langer duren voor ie aanslaat..
Willem
Als alles naar behoren werkt, heb je binnen no-time druk opgebouwt, maar nu start hij helemaal niet niet,
Ik vermoed dat er er iets is met het brandstofpomp relai / bedrading ervan / pomp zelf.
We wachten eens even af..
Gr Stefan
14 jaar
Het is me allemaal wat boven het hoofd...
Zeker zonder schema's,en andere info ivm"waar alles zit".
Bang dat ik meer"naar de haaien"ga helpen...Dan herstellen,of vinden.(Ken je grenzen!!!) ;-)
Morgen de garage maar even bellen,of ze een mannetje kunnen sturen.
WEL bedankt voor de info,hoor.
Ik laat jullie zeker weten wat het juist was.
14 jaar
Kijk dat is nou slim! Als je niet weet wat je doet, kun je er beter vanaf blijven.
We wachten even af..
14 jaar
En inderdaad...
Brandstofpomp.
Ze hebben er een nieuwe gemonteerd.Probleem opgelost.
(Der is nog wel wat...maar daar begin ik wel een ander topicje over...)
Aardig factuurtje hoor...
Slepen inbegrepen...707 Euro.
Maar we rijden weer...En ik rij graag met die ouwe sleur....
Alleen jammer dat hij kwalitatief niet"je dat"is...Want het is altijd wel wat met'm...
Nu ja...15 jaar...173K...
Ik zal wel een zeur zijn,wss... ;-)
Nog bedankt voor de reacties hoor!
14 jaar
kom op wees tevreden je ryd weer
wel een klauw geld trouwens
voor enkel een b pomp
mvg willem2
14 jaar
In elk geval bedankt voor de feedback..
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar