Bij mijn Omega X2.0XEV uit 1995 brandt het motormanagement lampje meteen als de motor gestart is. Boven de 4500 RPM houdt de motor in en als hij warm is slaat de motor steeds af als de auto stil staat. Nu lees ik overal op deze site bij nagenoeg dezelfde problemen dat het de krukas sensor is. Is dit ook bij mij het geval? er zit nl ook een nokkenas sensor op.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ook bij deze motor kan het de krukas sensor zijn. ook de nokkenassensor kan dit veroorzaken. oveigens hebben alle 1.8 en 2.0 ecotec motoren een nokkkenassensor. als je het zeker wilt weten wat er aan de hand is zul je e auto echt even moeten laten uitlezen.
Ik zal hem (helaas) laten utlezen bij de dealer.
21 jaar
tja, waarom helaas?? het laten uitlezen bij de garage/dealer kan je een hoop geld schelen. van alles vervangen en dan nog steeds de storing aan boord hebben is ook niet goed. en kost meestal ook nog meer.......en dan hebben we het nog niet eens over de tijd die je er in stopt.....ik denk dat menig garage die een probleem heeft met een onbekend merk er tegenwoordig zo over denkt.
maargoed, dit is een persoonlijke mening, maar ik denk dat het wel zo is.....soms kun je alles niet alleen...
Ik weet niet waar je woont en of je er iets aan hebt, maar als ik een auto moet laten uitlezen (welk merk dan ook), ga ik even de Belgische grens over. Daar deden ze het vroeger eventjes voor je en vroegen dan 100 Belgische Frank, nu met de Euro kost me dit meestal 10 Euro
Ik heb hem uit laten lezen en het probleem was de nokkenas sensor.
Deze heb ik vervangen en het lampje is uit, warme start en 4500 rpm problemen zijn verdwenen.
Alleen een ander probleem is gebleven (ik dacht dat dat ook bij dezelfde storing hoorde):
Als de motor koud is start hij wel maar het toerental loopt dan een paar keer terug naar ong 500 rpm, hij slaat dan net niet af. Dit doet hij ook een enkele keer als de motor warm is. Met uitlezen is er verder geen andere storing gevonden.
Mvg Mark
21 jaar
dit wordt veroorzaakt door een vervuilde/defecte lfr. als deze vervuild is is er bij de dealer een modificatie set te verkrijgen om dit probleem voor altijd op te lossen. overigens is deze modificatie wel een fijn klusje......... reinig de lfr eerst maar eens.
Ik heb de lft schoongemaakt en inderdaad, het heeft geholpen! Hij rijdt weer als nieuw. Heel erg bedankt voor de tip.
Je had het over een lfr modificatieset, wat is dat voor iets? Uit jouw worden haal ik dat het geen gemakkelijk klusje is om die modificatie uit te voeren.
21 jaar
tja, de moificatie sorgt er voor dat de lfr minder snel vervuild. de carterventielatie wordt aangepast waardoor er minder oliedanpen in de lfr terechtkomen waardoor de vervuiling afneemt. het is geen leuk klusje, omdat je een banjobout achter op het spruitstuk moet demonteren en opboren. als je pech hebt moet het gehele inlaatspruitstuk er af. ook moet er een klepje geplaatst worden in de carterventilatie.
Ik zie het al, ik denk dat ik maar eens in de zoveel tijd de lfr schoonmaak. Dat is veel makkelijker dan die modificatie uitvoeren.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar