Er ging dus iets fout met het vorige bericht.....
Dit is ons probleem. Onze auto liep goed, hield wel eens een beetje in, maar geen grote problemen, op een gegeven moment liep hij zomaar 1000 toeren terug. Mee naar de opel garage, en die gaven aan dat het het brandstof relais moest zijn, nieuwe gehaald, maar auto liep weer als een zonnetje, toch maar vervangen, s'avonds met de auto wegwillen en na ong. 800 meter hield hij er helemaal mee op. ANWB erbij gehaald, en toen was het volgens hem de verdelerkap. Hij heeft hem schoongemaakt en weer aangesloten, maar toen deed de auto nog niks. Nieuwe Verdelerkap gehaald en aangesloten, maar de ANWB had de kabels verkeerd teruggezet. na veel gepuzzel en een andere omega erbij (zelfde type) kabels goed, maar nog niet lopen. Weer de ANWB erbij, maar die gaf aan om toch maar naar de opelgarage te gaan, omdat het verschillende dingen konden zijn.
Nu staat de auto al een week bij die garage en ze hebben van alles vervangen (en weer teruggezet) maar krijgen de auto niet verder als stationair. Wie heeft er nog een idee. Ze staan voor raadsels.....
Heel veel Dank..... Sylvia.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Distributieriem te slap en verschoven over de krukas?Staat dan niet meer op tijd.
Ik zal de garage eens bellen en het voorstellen. alle ideeen zijn welkom...
De distributie riem is in april/mei wel vervangen.
21 jaar
controleer de inlaatbuis. het is een slang van rubber die nog wel eens scheurtjes vertoond waardoor je valse lucht krijgt, waardoor je hele vreemde dingen kan krijgen!
Probeer ook eens een andere temp.sensor. Het is een sensor met een blauwe aansluiting. Succes!
21 jaar
Hallo Sylvia,
Ik had vandaag ook zo'n soort probleem. Een week geleden distributieriem+toebehoren, multiriem en bougies bij de dealer laten vervangen. Als ik goed heb begrepen, is dat wanneer je auto stationair loopt je 2 inlaatkleppen dicht zijn. Om toch lucht te krijgen zit er nog een 3e inlaatklep aan de rechter zijde als je voor de motor staat, die elektronisch regelt dat je auto stationair blijft lopen. Wat ik heb geconstateerd is dat ze bij het vervangen van de distributieriem niet zo netjes te werk zijn gegaan, want juist die 3e inlaatklep was zodanig verbogen waardoor de motor valse lucht aanzoog. Ik heb deze inlaatklep eraf en opnieuw bevestigd. Tevens heb ik de + pool van de accu eraf gehaald om de auto te resetten. Resultaat: hij rijd weer en slaat niet af. Suc6 groeten Barkey
21 jaar
De distributieriem, waterpomp en de reactiestangen zijn in april/mei al vervangen en we zijn na die tijd nog naar Tsjechie op vakantie geweest. tot 29 augustus heeft hij goed gelopen. en toen was het gebeurt zoals je kon lezen. De garage heeft ook al gekeken naar de distributieriem en die zit goed. ze hebben olie en oliefilter nu vervangen want door de problemen en het doorstarten zat er benzine bij de olie. er stond nog een idee op over een luchtslang. dus ik denk dat ik morgen dit hele ideeenboek maar uitprint en naar de garage toe moet brengen.
Weer bedankt voor de reacties..Sylvia.
21 jaar
Het probleem is gevonden, het was een combinatie van drie dingen volgens de garage.
De Katalysator zat helemaal verstopt. de bobine en het stuurapparaat waren niet meer in orde.
Het is nu opgelost....
Met vriendelijke groet...Sylvia.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar