Mijn Opel Corsa 1.3i heeft al enige tijd startproblemen (dwz niet aanslaan). Eerste keer volgens ANWB WW de injectors (startte toen niet bij warme motor). Carburateur vervangen. Tijdje goed. Inmiddels ook thermostaat vervangen. Daarna weer af en toe niet starten. Nu bij koude motor. Volgende dag doet hij het weer. Ook bij aanslepen of duwen slaat hij gewoon aan. Eergisteren starten en weer afslaan. Daarna bij het starten lijkt de startmotor langzamer rond te draaien en auto slaat niet meer aan. Accu opladen...hetzelfde. Ergens kortsluiting misschien ? Kan een accu plotseling defect raken ? Kan de auto daardoor ook afslaan en niet meer aanslaan ? Heb inmiddels benzinetoevoer gechecked, is OK. Echter geen vonk op de bougies. Alle hoogspanningscontacten schoongemaakt, geen resultaat. Misschien bobine ? Is dit te controleren ? Ik vraag me wel af of alle boven omschreven startproblemen met hetzelfde euvel te maken hebben of dat er toevallig meerdere mankementen zijn ?
Heeft iemand ideeen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een accu kan idd plotseling defect raken.
Ik denk ontstekings module.
Deze zit in de verdeelkap of onder de bobine.
Willem
en kontroleer je dynamo is meschien laat die niet meer goed bij en komt daar je probleem van lege accu vandaan.
gr tijne
19 jaar
dynamo meten: bij een lopende motor moet je tussen de + en de - pool tussen de 13.8 en 14.2 a 14.4 volt hebben. is er geen verschil tussen niet lopende en lopende motor, laad de dynamo niet bij.
startmotor kan ook nog aan het overlijden zijn, maar voor hetzelfde geld is er ergens een slecht contact of een loszittende kabel.
Ik heb zoiets gezien bij een astra. Wat willem zegt kan kloppen. De module is intern gescheurd of los geraakt. ALs de motor koud is, dan is er wel contact, echter doordat metaal uitzet bij warm worden, gaan de contactvlakken ook uitelkaar en dan is er geen contact meer. Zo draaid de motor nog gewoon en boem, zo staat ie stil en wil niets meer, totdat ie is afgekoeld.
Ik denk hieraan, temeer je zegt dat ie absoluut geen vonk geeft!
Bij een maar iets opgeladen accu zou ie toch nog iets moeten vonken. Overigens sluit ik niet uit, dat de accu cq dynamo deffect zijn, echter heefy dit niet veel met de vonk van doen, anders dan voor reserve te zorgen.
suc6, bio
19 jaar
Het is inderdaad meestal bij warme motor dat de moduul niet werkt.
Willem
Maar het was nu al een tijdje zo dat de auto juist bij koude motor niet aanslaat. En vreemd genoeg wel bij aanslepen. En nu sinds een paar dagen wil hij helemaal niet meer aanslaan. En wat me dus ook bevreemd is dat, na het afslaan en niet meer aanslaan, de startmotor wat langzamer rond lijkt te draaien. Ik wil deze week proberen wat er gebeurt als ik hem weer aansleep.
19 jaar
Hans,
Controleer je kabels, accu-polen en speciaal de massakabel welke naar je blok loopt, erafhalen en schoonmaken zelfs als het er goed uitziet. Worden de kabels echt warm na dat je hebt geprobeerd te starten ?? een startmotor welke langzamer gaat draaien duid toch op een overgangsweerstand ergens, tenzij de startmotor hetzelf is. Heb je al eens geprobeerd om de startmotor rechtstreeks te voeden?? ( auto wel uit de versnelling)
Rene
Vandaag geprobeerd aan te slepen, maar totaal geen teken van leven. Bobine doorgemeten. Krijgt wel 12v maar geen hoogspanning eruit (heb kabel uit verdeelkap getrokken en pen in kabelvoetje vlakbij chassis gelegd). Dus bobine vervangen en hoogspanningskabel, zonder resultaat. Zit te denken aan kortsluiting ergens. Zou hierdoor de startmotor ook iets langzamer rond kunnen draaien ? Heeft de bobine eigenlijk een massa aansluiting nodig via de bevestigingsbouten of gaat dit dmv een massadraad van de vierpolige stekker ?
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar