Opel Corsa: v snaar opspannen en deurhandel is veerkracht uit

Bouwjaar: 1994

hallo beste opel rijders,

mijn corsa uit 94 heeft na een aantal problemen die ik zelf heb kunnen oplossen nu een gillende v-snaar en de deurhandel aan de bestuurderskant heeft geen veerkracht meer (tenminste hij is slap als je em optilt) weer iemand hoe ik A mijn v snaar kan spannen en B hoe ik dat prob met de deurhandel oplos?

ik hoor graag van jullie want ik wil deze corsa binnenkort inruilen/verkopen en dan is het wel zo netjes dat deze problemen ff opgeost zijn

trouwens nog gegadigden??
corsa swing 1.5 diesel
5 deurs
nog geen 200.000 op de teller
wijnrood van kleur
hier en daar een krasje
vrg prijs 2750 euro
groet
Martijn

martijnb

Geplaatst door martijnb (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

mvdkant (0), 19 jaar geleden

eens even kijken.

auto is 11 jaar oud, bijna 2 ton op de teller, diesel. waarschijnlijk ook met krokante wielranden voor ¤ 2750,-
voel eens even aan je hoofd martijn, plak er een pleister op en vraag een wat fatsoenlijkere prijs. in oud hollandse guldens vraag jij ruim 6000 gulden.
1000 euro zou ik er voor geven maar geen cent meer. reken het eens om in guldens. jaaaaaa, het guldenteken is voor een ¤ vervangen.

martin

kasperht (0), 19 jaar geleden

A. Zou je niet een nieuwe v-snaar eromheen leggen? Is denk ik de makkelijkste oplossing.
B. Deurklink even proberen te demonteren en kijken of er een veertje ofzoiets los zit.
C. Waarde van de auto zou denk ik tussen de 1500 en 1750 euro zijn, als de auto roest- en schadevrij is.

mvdkant (0), 19 jaar geleden

v snaar kun je spannen door de dynamo te verstellen. bout 13 even stukje losdraaien dan met een steel van een hamer o.i.d. de dynamo naar achteren drukken en de moer vastzetten.

let op, snaar niet zo strak zetten dat je er gitaar op kan spelen. na het spannen moet je hem ongeveer 1 cm naar elkaar toe kunnen drukken.

patje kadettje (0), 19 jaar geleden

martin,sorry maar tis echt niet leuk wat er nog voor een corsa B gevraagd (en gegeven)wordt.
Hij zit wel aan de hoge kant maar zo'n 1750 euro moet ie op kunnen brengen.Benzinemodel doet uit 1994 echt nog wel 2200 tot 2500 euro.
Overigens roest een corsa b nauwelijks (in tegenstelling tot een corsa a)

Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden

Corsa B tot 10e maand 94 roest nog wel

Willem

Opeltje (0) PRO, 19 jaar geleden

ehhhhhhh, op latere modellen willen ook nog wel eens verschillende delen verkleuren in koffiekleur.....

martijnb (0), 19 jaar geleden

excuus mensen ik heb verkeerd getypt ik zie net dat ik een 2 heb geplaast in plaats van een 1 ik schat zelf de auto in tussen de 1500 en de 1750. tis trouwens een corsa b voor degene die het intereseert.

groet
martijn

biomus (0), 19 jaar geleden

Als ik het wel heb, kun je de V-snaar spannen dmv de dynamo. Ik gebruik hier altijd een 'domme'-kracht voor, meestal mijn pa (:-D).
Dus bout los draaien bij de dynamo, kracht zetten, zo dat de snaar hgoed gespannen is, dit vasthouden en de bout weer vast draaien. That's it! Kijk ook even hoe glad de pully op de dynamo is. Het kan zijn dat het een spiegel is en dan mag je die ook nog vervangen.
De deurkruk. Hier moet je de binnenbekleding eraf halen. Dan zie je het vanzelf.

suc6.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.