Mijn zafira, benzine 1800 van 2000, draait al enige tijd slecht op stationair, nu zelfs af en toe stilvallen bij een stop.
Hij duikt naar beneden in toerental om dan vervolgens te happen naar meer toeren.
Voornamelijker meer als hij warm is dan koud blok.
Kom ik net van de garage.
Die heeft het over een onvervangbaar smoorklephuis dat niet meer gemaakt wordt en dus ook niet meer kan vervangen worden.
De 1800 serie heeft daar vaak mee te kampen gehad, de 1600 versies niet hoewel die dat ook hadden, een smoor of reekklephuis.
Ik vraag dan oplossing want auto heeft maar 62000dznd km op de teller, en werd me gezegd: ik kan dat demonteren, uitkuisen, en dan toerental stationair op maximum zetten, maar zal geen blijvende oplossing zijn……
Of nee, ik heb nog eentje in Nederland gevonden, maar kost wel 460€ !!
Met plaatsing in en zo reken op een 650€.
Toch even jullie idee omtrent deze denkpiste?
Zou het niet gewoon het gasklephuis kunnen zijn ipv waar deze garagist het over heeft?
Vindt hieromtrent weinig terug op het net.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Smoorklep en gasklep zijn 2 namen voor hetzelfde ding.
En klopt dat dan dat dit niet meer gemaakt wordt of te vinden is op tweedehands, en dat dit over de 400€ kost zoals garagist beweert?
Heb er niet mijn vertrouwen in.....
8 jaar
Heb ook probleem met terugval motor bij stationair. Bij mijn Zafira-A is dit gekoppeld met het aanslaan van de koelings ventilator. Is dit bij u ook het geval?
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar