close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: stationairtoerental C18NZ AUTOM.

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: C18NZ

Sinds een week (strenge vorst staat buiten) al na starten blijft hij stationair veel toeren maken.
Blijft de hele rit zo ook na warme motor.
Denk dat nullastvullingfasemotor vast zit ofzo.
Is dit ding te repareren of eventueel te demonteren en schoon te maken ?
Kan het probleem eventueel een andere oorzaak zijn ?
wat kost ongeveer een nullastvullingfasemotor nieuw of gebruikt ?

Geplaatst door

jcwmvandelft (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat gebeurt er als je de elektrische stekker van de stationair regelaar aftrekt (jij noemt dat nullastvullingfasemotor)?
Schoonmaken kan geen kwaad, gewoon met remmen reiniger of carburateur reiniger.
Andere oorzaken: valse lucht, b.v. een kapot slangetje. Kontroleer ook de carter-ontluchting.

oldford 0
badge

14 jaar

Wat en duur woord is dat, nullastvullingfasemotor.

Is het enkel veel toeren blijven draaien, of start hij ook slecht bij koude / warme motor ? Of loopt hij niet zoals het hoort ?

Brand er ook een motorstoringslampje ?

stefan84 0

14 jaar

Het is wel de officiële naam bij Opel - LFR = Leerlauffüllungsregler. Dus nullastvulling is rechtstreeks vertaald. Met fasemotor zal wel stappen motor bedoeld worden.

oldford 0
badge

14 jaar

Ja iedereen noemt het anders, maar we begrijpen elkaar wel of wat ermee bedoelt word..

stefan84 0

14 jaar

Vraagbaak noemt dit zo, ieder merk heeft volgens mij zijn eigen naam of afkorting hiervoor.
Starten verder geen probleem. Alleen na lange ritten en warme ritten start hij soms moeilijk, maar is al 2 jaar zo. Deze auto rijd meestal maar kleine ritjes.
Is een automaat, als in P of N dan maakt hij dus veel toeren, is D dan meer normaal aantal toeren.
Als gaspedaal wordt in getrapt dan is toerental normaal.
1x bij filerijden is lampje moterstoring gaan branden, na uitzetten opnieuw starten niet meer aanggaan. Waarschijnlijk heeft hij toen een verkeerd brandstofmengsel gemeten.
Ik wil vanmiddag even gaan sleutelen.

jcwmvandelft 0

14 jaar

Ook kan het door de koelvloeistof temp sensor komen, vandaar ik ook vroeg of er nog meer aan de hand was.

Met een beetje geluk kun je nog zien waarom het lampje brande, lees hem eens uit met de paperclip methode, hoe je dat moet doen, vind je genoeg als je de zoekfuntie even gebruikt, plaats de knippercode dan even hier neer..

Ook kun je de weerstand van de kvs temp sensor even meten bij warme motor en plaats die waarde even hier.

stefan84 0

14 jaar

lfr nieuw rond 125,-
schoon te maken door loshalen, remreiniger erin spuiten, uitschudden
stekker er weer op, contact paar keer aan en uit, weer remreiniger, zorgen dat de lfr weer mooi schoon is.
als de lfr weer droog is een spuitje wd40, en weer aansluiten.

stationairproblemen met astra f is een kwaaltje

roygsi 0

14 jaar

vrijdagmiddag ding gedemonteerd en uitgebreid schoongemaakt, was flink vuil.
doet het een stuk beter maar niet perfect. motor draait stationair soms wat onregelmatig.
binnenkort toch maar een andere monteren.
probleem in principe opgelost. we weten in ieder geval welk onderdeel de boosdoener is.
heren bedankt

jcwmvandelft 0

14 jaar

Zou toch nog eens de kvs temp sensor meten op Ohm en hem eventueel zelf even uitlezen met de paper-clip methode..

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.