Ik heb een 83er Ascona maar na 25 jaar is de bekleding niet zo heel mooi meer.
Nou heb ik uit een ooit gesloopte 88er Ascona GLS een compleet in nieuwstaat verkerend interieur staan.
achterbank en deurschotten is geen probleem maar de stoelen zitten compleet anders bevestigd.
Bij de 83er zit er een rail op de bodem gelast waar ie ingeschoven zit en dan aan de voorkant met een U vormige pijp die met 2 beugels op de bodem geschroefd zit.
Bij die andere stoelen met 4 bouten op de vloer,exact zoals het ook in de Kadet E,Vectra A ,Calibra,Astra F enz. zit.
Dus wordt erg lastig denk ik.Zou ik de bekleding over kunnen zetten op de bestaande frames?
Iemand al eens iets dergelijks aan de hand gehad?
Ik weet dat gewoon proberen de beste optie is,maar als iemand een andere suggestie heeft of het al eens geprobeerd/gedaan heeft hoor ik dat graag.
Ik zie bijvoorbeeld wel eens Kadett E GSI stoelen in een Manta B zitten.Hoe ze dat dan gedaan hebben ben ik wel benieuwd naar,is dezelfde conversie namelijk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met m.b.v. een zaag en een lasapparaatje is natuurlijk alles om te bouwen....
Indien jouw stoelen qua vorm en diepte hetzelfde zijn zou je kunnen proberen om de bekleding over te zetten.
Of haal een van jouw stoelen uit de auto en vergelijk de onderkant met die van die nieuwere stoelen.
Misschien kun je de gewraakte onderdelen overzetten en zo de nieuwe stoelen op de "oude manier" bevestigen.
volgens mij is een 83 nog net A en 88 B ascona
stoelen zijn toch anders
maar wat santa schrijft
bevestigings frame over zetten
anders eens bij scheel oid kijken voor een passend frame en dat erop monteren
Nee Jerry, de A-Ascona liep van 1970 tot 1975, de B-ascona van 1975 tot 1983, de C-Ascona van 1983 tot 1988 en toen kwam de A-Vectra.
De C-Ascona was, in tegenstelling tot zijn voorlopers, voorwielaangedreven.
Er was zelfs een cabrio leverbaar onder de merknaam Hammond en Thiede.
15 jaar
Bijna goed, Santa.........B-Ascona van '75 tot '81 en C-Ascona van '81 tot '88 met uitloop naar '89. Okt. '88 kwamen de 1e Vectra's al.
Gr.
[quote=Petje57]Bijna goed, Santa.........B-Ascona van '75 tot '81 en C-Ascona van '81 tot '88 met uitloop naar '89. Okt. '88 kwamen de 1e Vectra's al.
Gr.[/quote]
effe google,n
15 jaar
Met wat geknutsel lukt alles ik had heeeeeel lang geleden de voorstoelen van een A ascona in een B1 kadett, heerlijk die verstelbare rugleuningen!!
Hans
da,s wel erg lang geleden hansje
15 jaar
[quote=kleijn][quote=Petje57]Bijna goed, Santa.........B-Ascona van '75 tot '81 en C-Ascona van '81 tot '88 met uitloop naar '89. Okt. '88 kwamen de 1e Vectra's al.
Gr.[/quote]
effe google,n[/quote]
Deed het zo ff uit mijn blote harde schijf, Willem...
Maar dat van die Hammond en Thiede weten de meesten niet.
Net zoals de "story" van de Transeurop Engineering TE2800.................
15 jaar
nee dat ben ik met je eens santa ik wist dat de cabrio door
een ander bedrijf gemaakt was maar niet meer welke
ben toch ook niet meer zo piep.
van buiten dan groet willem2
15 jaar
Blijft mooi, zo'n Manta met Commodore 6 cilindertechniek, polyester motorkap en spatborduitbouw en voorbumperspoiler........
Ongeveer 84-87 stuks van gebouwd door een Belg, ik meende ene meneer Heylen.
En voor de "ouwe rotten" nog wat om te dromen........
15 jaar
nog effe en ik wil terug in de tijd
echte auto's
geen frutsels en fratsen
recht toe recht aan techniek
nog te repareren op de stage's door de rijder en bij rijder(ALS er wat stuk ging)
k weet nog de intro van de ascona/manta's
en toen die kadet GT(E)
Du meinst der Kadett-C coupe von Walther Röhrl?
15 jaar
[quote=kleijn]da,s wel erg lang geleden hansje[/quote]
Tsja, ik ben ook niet meer zo piep.
Hans
[quote=Santa]Du meinst der Kadett-C coupe von Walther Röhrl?[/quote]
en ook meneer jetten kon er wat van(maken)
ik heb in zo'n jetten auto geleerd
formidabel(voor die tijd)
Ok mannen,bedankt voor het meedenken.
Ik heb intussen de Ascona in elkaar gereden,nu bezig met repareren van de voorzijde.
Ik kon wel mooi even kijken hoe het zit.
De stoelen van de 88er kunnen er absoluut niet zo in,bodemplaat is heel anders,raar eigenlijk
ik ga proberen of ik de bekleding over kan zetten,en anders is het jammer.
Ik laat het weten.
15 jaar
[quote=kleijn]nee dat ben ik met je eens santa ik wist dat de cabrio door
een ander bedrijf gemaakt was maar niet meer welke
ben toch ook niet meer zo piep.
van buiten dan groet willem2[/quote]
Dan heb je ook nog De Keinath C3 gehad,was ook een C Asci Cabrio,met de versteviging als een soort zijskirts.
Heel zeldzaam,een kennis van mij heeft naar het schijnt de enige rijdende in nederland.
De voorloper van de H en T Cabrio was trouwens van de firma Voll maar door een failisement heeft Hammond en Thiede de productie overgenomen.
Overigens is de Keinath nooit in NL geleverd.Keinath was een duitse Opel dealer.Ze hebben ook nog de C5 gebouwd,een schitterende cabrio op basis van de Opel Monza.
15 jaar
hee
er is een link weg met old opels
wil m terug
zat no nie in t argief
Er is niets weg volgens mij poets je bril ff op Jerry.
Hans
ben een beetje te snel geweest
Nou,ik heb de bekleding overgezet op de bestaande frames.
Het paste vrij aardig,niet helemaal precies maar met wat gefrummel kom je een heel eind.
Zit er behoorlijk strak overheen en het zit nog lekker ook.
Schade is ook gerepareerd dus de auto is dus zowel van binnen als van buiten weer een stukje mooier.
Allemaal bedankt voor het meedenken.
15 jaar
beter laat dan nooit......
bedankt voor de feedback.
Jah,de auto heeft nogal lang bij de spuiter gestaan......
15 jaar
Bedankt Jerry Ha Ha
Denk nu weer met weemoed terug aan mijn Kadett c GTE , had een mooie 27 jaar geleden , met tuning van Andre Jetten uit boxmeer, compleet met die mooie stickers van Jetten conversions en Jetten opel op de ramen.
Maar heb nu een dikke Omega en die rijdt ook fijn, maar toch blijft het kriebelen dat jeugdsentiment.
gr Hugo
15 jaar
nog eventjes heb je met je omega ook
jeugd sentiment
mvg willem2
15 jaar
Ja Willem maar dit is een van de laatste een 3.2 v6, dus kan nog even mee, maar we kijken voorzichtig naar een Vectra C 3.2 al heb ik het niet zo op deze automaat, lees er veel problemen over.
gr Hugo
15 jaar
Topicstarter heeft reeds aangegeven dat zijn probleem opgelost is......
Voor andere zaken open je even een nieuw topic.
mvg,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Ascona of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar