Hallo, bij deze vectra gaat het storinslampje branden en bij uitlezen dtc p0100 luchtmassameter signaal te hoog of te laag.
p0110 inlaattemp.sensor signaal te hoog of te laag.
Daar de temp sensor in de lmm zit, heb ik de complete lmm vernieuwd....helaas zonder resultaat.
Krijg in eerste instantie de inlaattemp.storing niet gewist.dit lukt wel na een minuut of tien.
Soms gaat het lampje direct na het starten branden en soms na een proefrit van een half uur.
Heel soms bij stationair draaien slaat de motor af en is direct weer te starten maar lampje brand met bovengenoemde dtc,S.
Als ik de gegevens uitlees hebben de lmm en de inl,temp.sensor reele waardes.
als de lamp brand(noodsysteem)staat de inlaattemp.vast op 15 graden.
Nieuw origineel luchtfilter en LMM gemonteerd.
Bedrading nagelopen,alle stekkers ingespoten met contactspray.
Gasklephuis gereinigd.
Wie herkend dit en heeft misschien de oplossing voorhanden.
Zit zelf te denken aan de ecu(is hier een update voor???)
Of toch de egr klep zoals bij tigra(moet volgens mij een dtc geven)
BVD..Michael
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bedankt Allround,ik ga de dealer raadplegen voor evt update.
vr.groet Michael.
als de lmm,stekker en bedrading goed zijn...verdenk ik inderdaad de ecu.
Komt dit vaker voor en is er een update voor.
Moet een eventueele gebruikte ecu ingeleerd worden.
beste hofman ik heb geantwoord bij topic
http://www.problemcar.nl/index.php?topic...
m.vr.gr. Arnoud
Update is uitgevoerd maar probleem blijft,wordt vervolgt.
Groeten Hofman/
Kan bij deze auto ongestraft de ecu gewisseld worden met een donor auto??
nee helaas niet. de startblokering geeft dan problemen.
Als ik de regelmodule van de startblokkeerring mee wissel gaat het dan wel,ik kan namelijk een gebruikte ecu kopen samen met de leesspoel en chips van de sleutels. ????
jawel.
kontroleer de massa van de lmm, of leg een extra draad via accu - aan.
J.E
Wat is de massa van de ecu,volgens het schema staat er +15 op(deze is goed)en er gaan drie draden de ecu in.
niet naar de ecu ,maar naar de lmm.
J.E
Ik bedoel de lmm,sorry.er zit geen massadraad op de lmm.
groeten..Hofman
pen 2 (geel) op lmm is de massa. Hierop mag niet meer dan 0,1V
(multimeter op millivolt) gemeten worden t.o.v accu -.
J.E
Ik zal gaan meten/extra massadraad proberen.
Is er een reden voor dat er geen direct massa op staat maar dat dit via de ecu loopt(vind dit maar vreemd)
B
Bvd.michael
Dit is normaal bij deze Opel.Meet inderdaad maar eens zoals J.E. zegt.Evt. zelf massa aansluiten via akku min.
Het was inderdaad de massa van de lmm(Jan Eshuis bedankt).
Ik wou het eerst zeker weten,vandaar mijn late reactie
das gek...nog nooit meegemaakt. maar ik onthoud het...bedankt voor het terugplaatsen van de oplossing.
ja, bedankt mijn oude topic van een zafira had dezelfde storing misschien wel hetzelfde.
Is het bij jou nog niet verholpen dan bij die Zafira,ik vond dit echt een zeer waardevolle tip van Eshuis.
De vectra rijdt nu al een maand rond zonder problemen.
Trouwens ook de oude LMM weer teruggeplaatst.
IK heb eenzelfde probleem maar dan bij een Zafira 1.8 uit 2000 ? Ik wil proberen of ik resultaat heb bij het aan de massa leggen van de LMM zijn is de kleur van deze massa van de LMM (geel ?) bij zafira hetzelfde ?
Grtjs
Hen
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar