Sinds enkele maanden heb ik zafira 2.0 DTL.
Enkele weken geleden een grote beurt laten geven á 1400 euro.
Gisteravond even lekker toeren maar na zo'n 70 kilometer sloeg mijn towerenteller op hol om vervolgens niets meer te doen. Ook begon het motormanagement lampje alsmede het radiator lampje te branden. Ik kon de auto op snelheid houden maar ik kon niet meer harder. Leek wel of hij valse lucht trok oid. DE ANWB kon mij niet anders helpen dan een leen auto ter beschikking te stellen. Hij waarschuwde mij ook voor de grote kosten die er mogelijk aan zitten te komen.
Wie herkent dit probleem? Wie kan me helpen?
groet
Henk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarschijnlijk krukassensor defect.
Thanks Opeltje. Zijn dit dure reparaties? Is het zelf te doen? Ben niet bang om vieze handen te krijgen maar echt technisch onderlegt ben ik niet.
19 jaar
Heb ik laatst ook moeten vervangen bij mijn zafira 2.0 dti. Klachten waren identiek. Heeft me iets van e 90,- gekost incl. monteren bij de dealer. Het is zelf wel te doen, maar je hebt toch wel een brug / smeerput nodig om erbij te komen en torq gereedschap.
19 jaar
Bleek inderdaad om de krukas sensor te gaan. Deze kost met inbouw, btw en een gratis leenauto zo'n 190 euro.
Bedankt voor de reacties
19 jaar
Beste mede weggebruikers en probleem oplossers,
Ik heb sinds kort een paar onoplosbare problemen met mijn Opel Astra X20DTL die OBD gechipt is naar de 115 PK 135 NM door DMT in België( http://www.dmtuning.com ).
Het is echt een aanrader, niet alleen een stukje zuiniger maar ook een heel stuk sneller en alleen voor de fun is het echt het overwegen waard.
Maar nu mijn probleem:
Sinds paar weken heb ik het probleem dat mijn auto na een kilometer of 15 tot 30 (als hij op bedrijfs temperatuur is gekomen: koelvloeistof, olie, het hele motorblok op 80 graden of meer)eens in de noodloop schiet en ik totaal niks meer heb aan die leuke 115 pk en met tegenwind en bergje op niet eens kan blijven hangen in de slipstream van een vrachtwagen.
Op sommige momenten wil hij wel eens 130km/h lopen maar dat is dan echt hard werken om die vaart er in te houden.
Als ik dan een 25 kilometer blijf doorrijden in het noodprogramma en hem dan voor meer dan een half uur aan de kant zet is de kans groot dat het probleem weg is en ook weg blijft voor die rit hoe lang hij ook zal duren.
Maar even kort langs de kant staan heeft weinig zin want binnen 10 kilometer doet steeds het zelfde probleem zich weer voor.
Als de twee lichten op mijn dashboard gaan branden: Motor management en interne koeling, gaat ook mijn toeren teller op nul en is daar mee ook meteen af te lezen dat het WEEERRRR ZOOOO VER IS....... :'-(
Ik ben al bij mij in de buurt naar twee opel dealers geweest maar die kunnen me vrij weinig vertellen wat er nu echt aan de hand is alleen dat er steeds 4 fout codes in de computer zijn opgeslagen: Storing: P0725, P1335, P1173, P0400 (3) en dat zij verwachten dat het in de dieselpomp zit, SLIK die ex BTW. al op een +/- 1100 euro uitkomt en dan zit hij er nog niet eens in.
Ik heb hier al wat rond zitten kijken en zie ook dat een andere gebruiker van deze site bijna de zelfde problemen hebben.
Ik heb al gecontroleerd of mijn olie pijl, koelvloeistof, enz vloeistoffen goed zijn maar daar zit het dus niet en mijn luchtmassa meter is recent vernieuwd en is ook doorgemeten en daar zit het ook niet in.
Dus wie kan mij helpen met dit probleem want ik wordt er stapel gek van.
Over paar dagen gaat hij naar de Bosch diesel specialist voor een uitgebreide uitlezing en een check van de dieselpomp en vacuüm systeem en zo nodig de dag er na helemaal terug naar België (DMT)voor enkele kernveld controles wat meer dan 450 km rijden is dus als iemand mij kan helpen voor die tijd graag maar ook daar na zal ik proberen het probleem uitgebeid uit te leggen voor mensen die in de toekomst ook het zelfde krijgen.
Vast bedankt en hier onder paar andere die ook de zelfde dingen hebben volgens mij.
Harpert
EM
07-01-2004 [Opel vectra 2.0 dti 1999] (Particulieren)
mijn vectra 2.0 DTI 16V (X20DTH, '99) geeft na een tijdje rijden een motorstoring aan, en de toerentalsensor geeft 'nul' aan. De temperatuur is dan net boven 80 graden. Bij de dealer zijn de foutcodes uitgelezen en deze geven een probleem aan met het ingangscircuit van de toerental sensor (P0725,P1335,P0400). De dealer zegt dat de stuurcomputer kapot is en vervangen moet worden (1500 euro). Maar ik vraag me af of deze werkelijk kapot is, de storing treedt namelijk pas op boven een bepaalde motortemperatuur. Als de auto een paar uur uit geweest is dan is het probleem niet meer aanwezig. Is de computer dan wel kapot of is er een ander probleem aan de hand (connectoren bijvoorbeeld?)
Kan iemand mij hierbij helpen?
Groeten,
Eelco
Marcel van den Heuvel
24-05-2004 [Opel Vectra 2.0DTL B '97] (Particulieren)
Hoi mensen,
Ik heb vandaag weer eens te horen gekregen dat ik alweer op vette onkosten kan rekenen voor de reparatie van m'n Vectra. Klacht is al maanden het plots aangaan van de storingslamp, dan dus inhouden. Dit gebeurde tot voor kort alleen bij het wegtrekken met grotere snelheden (dus inhalen op BV snelweg) nu bijna constant. Computer gaf echter telkens niets aan. Nu weer andere Opel garage geweest foutcodes: P0725, P1335, P1650, P1651 werden uitgelezen, voor 99% zekerheid wisten ze te vertellen dat het dan toch de brandstofpomp was die vervangen moest worden, afhankelijk van het type kwam het dan op 2500 of 3500 Euro. Na een dynamo, brandstofretourslangen, accu en nog het een en ander, wel erg veel tot nu toe voor dit jaar.. Maargoed weet iemand mij te zeggen of die 99% van hun terecht zijn en is die prijs echt "normaal"??
Groeten,
Marshell
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar