hoi
mijn corsa c 1.8 16v geeft steeds als ik boven de 140 kom een storing melding en motorlampje gaat dan aan.
Nu heb ik hem uitgelezen met de Autolink al519
hij geeft steeds misfire cilinder 1 3 en 4 aan
maar kan wel door blijven rijden maar komt dan moeilijk op gang
zodra ik de code wis onder het rijden dan voel je echt een duw in de rug en trek hij als een speer maar geeft dan wel weer motorstoring aan.
nu heb ik het volgende vervangen / vernieuwd / geprobeerd
bougies vervangen gisteren
rail vervangen
lmm op een andere getest maar deze is na mijn weten niet stuk ( weet ik niet zeker als ik de stekker eraf haal blijft hij gewoon lopen ) en kan ook gewoon mee rijden
egr + pakking nieuw vervangen gisteren
kat vervangen
injectie reiniger voor in de tank
riem vervangen ongeveer 10.000 km geleden
olie vervangen
nu leek het probleem weg maar vandaag ging het lampjes weer aan
als ik op de I/M knop druk krijg ik dit
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke foutcode(s) heb je nu?
Als dat weer misfire codes zijn, controleer dan eens de fuel trims.
Vooral de Long Term Fuel Trim kan een belangrijke aanwijzing geven. Wel 2x kijken, bij stationair en op toeren.
momenteel geeft hij niks aan vanmiddag gaf hij P0301. P0304 p0303 aan dus dat die een misfire had op cilinder 1 3 en 4
heb de code gewist en nu kan ik zo hard rijden als ik wil
ook met de stekker van de lmm af
9 jaar
maar ben bang dat het morgen weer terug is
ook met een koude start houd hij in zn 2 tot 3 km en moet dan best veel gas geven met een koude motor zodat hij niet inhoud of met de koppeling maar dat komt mijn koppelingsplaten niet ten goede
9 jaar
Tja, je kunt doorrijden en zelf door modderen, maar dat wordt behoorlijk duur.
De 1e katalysator heb je al vervangen, nummer 2 sneuvelt ook weer over niet al te lange tijd.
Misschien toch maar eens een professional dit op laten lossen?
ja had de hoop dat iemand van hier misschien het probleem wist
heb al aardig wat kosten aan de corsa gehad dus dat kan er ook nog wel bij
zou niet weten wat ik nog meer zou moeten doen om hem goed te krijgen
ben ook al 2 keer bij een garage geweest die konden ook niks vinden
dus hoop dat de dealer het wel weet
9 jaar
fuelpomp kan haperen, relais kan haperen, vocht in de tank, meet de compressie eens in je motorblok, en probeer eens platina bougies, ( met een puntje )
9 jaar
hij gaf net weer aan fuel trim bank 1
heb alleen geen idee waar het zit of wat het is
dankje voor de tip guyleroi ga het ff na kijken wat ik kan
9 jaar
van morgen na de opel dealer gebeld kan om 14.00uur terecht om de auto uit te lezen
dus ben benieuwd wat er uit komt
9 jaar
nou ben terug van de opel dealer
er kwam uit dat mijn voorste lambda sensor stuk was
( gelijk laten vervangen ) nu wachten op morgen vroeg wat hij doet met een koude motor
9 jaar
vanmorgen de auto gestart hij schommelde wel fftjes toen een stukje gaan rijden maar hij hield niet meer in
hopen dat het zo blijft
9 jaar
helaas was het maar voor korte duur
mijn vriendin reed er mee en ja hoor weer motor lampje aan uitgelezen en weer mis fire
9 jaar
Doe eens een viergastest en meet of laat de brandstofdruk eens meten. Pas had ik een V50 ook met misfiring. Brandstofdruk was 6 Bar! Lag toen aan de drukregelaar.
Wat was de foutcode eigenlijk bij de dealer?
ik kan dat zelf allemaal niet en dat grapje van gisteren koste ook al 300 euro
en wat ervoor allemaal al gekost heeft pff
mn oom heeft ook een corsa c maar dan een 1.4 die hield ook in maar niet zo erg als die van mij
hij heeft de accu vervangen en probleem opgelost
denk zelf aan de luchtmassa meter
een monteur bij de dealer zei ook al is die al vervangen ( de lmm ) dus als laatste dat proberen
de code weet ik niet hij gaf aan dat de lamba sonde niet werkte dus die vervangen
9 jaar
nog een keer na de dealer geweest en uit gelezen
hun kwamen er niet uit wat het precies is konden ze zo niet zien moeten hun het blok uit elkaar halen en dan is het nog niet zeker of ze het probleem kunnen vinden
hij houd nu alleen nog in bij de koude start dus is wel irritant maar loopt en trekt een stuk beter
als ik boven de 4000 toeren kom gaat het motorlampje nog wel aan en geeft hij weer een mis fire op de cilinders
ondertussen toch de bobine rail vervangen maar het probleem blijft
9 jaar
Heb aal een een paar X18xe1 gehad met cilinder overslag daar was de ECU de boosdoener ze waren toen gebruikt ook slecht te krijgen.
Als het ontsteking traject goed is zou ik eventueel de scoop er aan hangen tijdens het rijden de ontsteking en injector signaal eens bekijken.
dankje voor de tip de opel dealer had ook zn vermoeden ook omdat er iets waarschijnlijk met het klop signaal is dat die dan te vroeg of te laat het signaal door geeft
[quote=R_Bakker]Heb aal een een paar X18xe1 gehad met cilinder overslag daar was de ECU de boosdoener ze waren toen gebruikt ook slecht te krijgen.
Als het ontsteking traject goed is zou ik eventueel de scoop er aan hangen tijdens het rijden de ontsteking en injector signaal eens bekijken.[/quote]
9 jaar
vorige week met de corsa na de apk geweest
helaas werd hij afgekeurd maar niet om dit probleem
na de garage gebracht om de corsa voor de apk klaar te maken
kom ik daar blijkt dat hij ook bezig is met mijn gasklephuis
bleek dat er 2 pinnetjes afgebroken te zijn in het gasklephuis
ik op onderdelenlijn gezet binnen 5 min reactie voor een gasklephuis
in beuningen lag er 1
die opgehaald en erop laten zetten vandaag de auto opgehaald en tot nu toe is het probleem opgelost
probleem was dus waarschijnlijk het gasklephuis
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar