hallo allemaal
ik heb het volgende probleem met mijn corsa 1.4
als ik hem smorgens start begint ie een beetje te stoteren, maar als ik voor 10 seconden lang gas geef is het meteen goed, dit gebeurt niet altijd dus heel af en toe en alleen als de motor koud is.....?? iemand een idee??? ik denk dat er geen olie in een van de klep stoters komt........
en nu de tweede probleem en dat is namelijk de dynamo lampie, van middag was ik terug van mijn werk en bij de stoplicht begon de dynamo lamp heel zacht te branden en toen wat feller, maar wanneer ik gas gaf was het weg. thuis heb ik het nagekeken en zag dat de kabel die van de dynamo naar de accu gaat niet hellemaal vast zat bij de accu pool, maar ik weet niet zeker of dit wel de oorzaak is, normaal zou het een losse of kapote min draad zijn....maar iemand een idee?? of is mijn dynamo dood
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
@ Remus..
Probleem 1 zal niet aan he klepstoter liggen,ook al tikt hij een beetje,mag dit normaal gesproken geen gestotter veroorzaken,kijk je bougie's,kabels etc eens na..
Probleem 2 is niet de dynamo zelf maar de spanningsregelaar,deze zit er aan de buitenkant opgeschroeft met 2 boutjes,kosten niet meer dan een euri of 25,- en krijg je in elke automaterialenzaak..
de koolborstels zijn bijna helemaal versleten waardoor je nu deze symptomen krijgt met je acculampje..ermee door rijden is niet zo'n probleem,vervang hem alleen z.s.m. want als hij blijft branden laad je accu niet meer bij.
met een beetje pech brand hij straks al,maar je kan er voor hetzelfde geld ook nog een tijdje mee rijden zonder problemen.
de loszittende accu-klem kan het probleem niet veroorzaken,en een slechte kabel lijkt me sterk..maar zeg nooit nooit..
Stefan
ik denk eerder aan een lekke koppakking! zet eens luchtdruk in het bougiegat van de 4de cillinder als de kleppen van de 4de cillinder dicht staan.komt er dan water uit je expansievat dan is je koppakking doorgeslagen.
waarom een koppakking alfons ? en waarom bij de 4e cilinder ? heb niks gehoord van koelvloeistof verlies of een witte kwalm uit de uitlaat.en om nou meteen te zeggen dat het stotteren de koppakking is,is wel een beetje grofweg geschat.
hij heeft er ook alleen maar last van in het begin bij het starten en erna is het weg.
Stefan
18 jaar
deze motoren staan erom bekend dat de koppakking bij de 4decillinder nogal meer dan gemiddeld door wil slaan,als de motor afkoelt en even staat loopt er iets water door de druk van het koelsysteem bovenop de zuiger, loopt de motor koud dan wordt dit water meeverbrand in de verbrandingsruimte of de boegie slaat even nat waardoor de motor koud even mar op 3pitten loopt, heb zelf 17jaar bij opeldealer gewerkt en met deze verschijnselen begin ik altijd met een druktest op de 4de cillinder!
[quote=stefan84]@ Remus..
Probleem 1 zal niet aan he klepstoter liggen,ook al tikt hij een beetje,mag dit normaal gesproken geen gestotter veroorzaken,kijk je bougie's,kabels etc eens na..
Probleem 2 is niet de dynamo zelf maar de spanningsregelaar,deze zit er aan de buitenkant opgeschroeft met 2 boutjes,kosten niet meer dan een euri of 25,- en krijg je in elke automaterialenzaak..
de koolborstels zijn bijna helemaal versleten waardoor je nu deze symptomen krijgt met je acculampje..ermee door rijden is niet zo'n probleem,vervang hem alleen z.s.m. want als hij blijft branden laad je accu niet meer bij.
met een beetje pech brand hij straks al,maar je kan er voor hetzelfde geld ook nog een tijdje mee rijden zonder problemen.
de loszittende accu-klem kan het probleem niet veroorzaken,en een slechte kabel lijkt me sterk..maar zeg nooit nooit..
Stefan[/quote]
de klepstoters hoor ik wel(warm als koud) maar zoals je zegt zou dat het niet zijn.
ik heb mijn bougies na gekeken en er zat zo een soort wit/beige aanslaag op alle vier de bougies,
verder had ik gezien dat mijn lucht filter hellemaal zwart was,dus zou het kunnen zijn dat die wit/beige aanslag door de vervuilde lucht filter komt en dat er bij koude motor op een van de bougie een niet al te sterke vonk is???? ik zeg maar wat hoor...........
bedoel je eigenlijk dat de koolborstels in de regelaar zelf zitten??
18 jaar
Slecht lopen in begin.
Ik heb dit ook met de Corsa 1,4 van mijn vrouw gehad.Vooral bij wat kouder weer (12grC)
De oorzaak heb ik nooit gevonden.Alles schoongemaakt en door gemeten.Bougie kabels vernieuwd etc.
Ik heb platina bougies er in gezet en nooit meer last gehad.Gaan 60.000 km mee.
Misschien is dit een optie?
ps: ik denk dat alfons gelijk heeft.
het waterverlies moet dan zo weinig zijn,dat ik het amper gemerkt heb.
popey
18 jaar
normaal zou bij een verstopt filter de bougie wat aan de zwarte kant moeten zijn door b.v een teveel aan benzine wat hij dan zou krijgen,je kan het inderdaad schoonmaken en eens andere bougie's monteren zoals popey ook gedaan heeft.
de koolborstels zitten inderdaad in de regelaar zelf.
Stefan
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar