close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Tigra: stotterd

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

Hallo mensen van het forum.
Ik heb mijn auto naar een garage gebracht en heb daar een nieuwe distr riem er op laten leggen.
Sinds dat ik hem terug heb stoot/stotterd die steeds boven ongeveer 2000 toeren als een gek.
ik ben terug gegaan en ze vertelde dat het helemaal niets met het distr riem te maken heeft.
Ze hebben er een labda sonder nieuw erop gezet want dat was het grooste probleem.
Tot nu toe heb ik een hooge rekening maar het heeft nog steeds het zelfde probleem.
Kunnen ze metingen doen om te zien waar het aan licht of wat er dan kapot is?
Heeft iemand hier een idee waar het aan kan en zal liggen?
Kan ik het zelf ook maken of wat kan ik er zelf eens aan doen?
Ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen om het probleem dan wel op te lossen.
Ben een vrouw heb geen 2 linkser handen en ben zelf heel handig.
Wie helpt mij aub.

Geplaatst door

lavita (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lavita,

Als het probleem echt begonnen is na de distributie wissel, zou de garage alsnog de timing eens kunnen controleren, eerst hard schreeuwen dat het er niks mee te maken heeft, zonder eerst te kijken werkt natuurlijk niet, je moet ze maar eens vragen of het dan ook niks uitmaakt als de riem een tandje verkeerd ligt..

Waarom is de lambdasonde vervangen ? En is die vervangen door een origineel of een immitatie exemplaar ?

Brand er nog een motorstoringslampje onder het rijden ? Zo ja, dan zou je hem eventueel ook zelf even kunnen uitlezen a.h.v. de paper-clip methode, op het forum staat er genoeg over geschreven hoe je dat moet doen.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Hoi Stefan hahaha lijkt wel telepartie,ze hebben nog is gekeken naar de riem
en hij staat goed en op tijd precies wat je zei.
er brand geen lampje of zo.
Het gekste is dat hij begind te stotteren bij 50 en 80 km
dat is zo rond de 2000/2500 toeren.
Zit een beetje met mijn handen in het haar want het moet toch mogelijk
zijn dat ik het zelf ook kan ontdekken en maken?
Bougie's zijn nieuw heb de kabels met een plantenspuit in gespoten maar
zie ook geen vonkjes of zo.
Zijn er nog andere dingen waarvan je zegt,kijk daar is naar?

groetjes lavita

lavita 0

14 jaar

Lavita,

Als verder alles goed is, en ook de bougie`s en kabels, zou je eventueel eens de weerstand ( ohm ) kunnen meten van de koelvloeistof temp sensor, is een 2 polige stekker.

Even meten als hij slecht loopt ( bij koude en / of warme motor )

Heb je de bobine ook al eens nat gespoten ?

Doet hij dat stotteren constant, of alleen onder belasting en bv niet bij een hoger toerental ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Hoi nee heb ik nog niet gedaan,kan ik wel is even doen.
Zo als ik kan schatten doet hij dat alleen bij de 2000/2500 toeren
dus in de 3 of 4 maakt niet uit.
Heel soms stotterd die achter elkaar.
groetjes lavita

lavita 0

14 jaar

ook de bobine nat gespoten maar niks te zien.
Ik heb eens geprobeerd of die ook stotterd als ik hem
gewoon stationair op 2000/2500 toeren laat lopen.
Maar dan stotterd die niet misschien dat het nu dan iets
duidelijke is.

lavita 0

14 jaar

Het lijkt dan verdacht veel op een probleem in de ontsteking en dan denk ik eerst aan de bougiekabels..

Controleer deze eens goed of spuit ze eens in met WD40, en probeer nogmaals, mocht je nog een setje kabels hebben liggen, monteer die dan eens.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hoi stefan bedoel je dat ik de uit einde van de bougie's kabels in moet spuiten met WD40?
of waar is dat dan goed voor?
Is het normaal dan niet zo wanneer je de bougie's kabels geen kotsluiting ziet maken dat
ze dan gewoon goed zijn en het daar dan niet aan licht?

lavita 0

14 jaar

Nu heb ik ook ergens gelezen iets van een stappemotor.
Wat regeld een stappemotor of wat doet die?
Zou het dat kunnen zijn en hoe kan ik dat zien of controleren?

lavita 0

14 jaar

stappen motor regelt het stationer toeren tal zit naast je gashuis

kleijn 0

14 jaar

Stappenmotor veroorzaakt dit niet.

"Ben een vrouw heb geen 2 linkser handen en ben zelf heel handig."
Geloof ik graag maar:
Met dit soort storingen zou ik hem toch even ergens aan de testkast laten hangen, kan heel veel zoekwerk besparen.
Niet alleen fouten uit laten lezen maar ook even naar wat waardes laten kijken.
Lambdaspanning ed.

Ik moet wel zeggen dat de laatste 2 slecht lopende Opel 16v's die ik hier binnen kreeg na een distributie vervanging door een of andere monteur in beide veroorzaakt werden door deze reparatie.

Een met Krukaspoeli iets verdraaid gemonteerd en een met de timing van de inlaat nokkenas 1 tand verkeerd.
Vind het toch wel vreemd dat dit alles is onstaan na de distri vervanging.

Oiram

ben het wel met je eens

kleijn 0

14 jaar

Vond het zelf ook al vreemd, maar aangezien ze zegt dat de garage de timing nogmaas gecontroleerd heeft en deze 100% goed staat, zouden we daar wel vanuit kunnen ( mogen ? ) gaan..

stefan84 0

14 jaar

Zeg ook niet dat ie fout staat, maar ik wil het altijd eerst zelf zien voordat ik me een ongeluk ga zoeken
naar een onduidelijke storing.
Zie hier toch wel erg vaak spul wat niet op tijd staat.
Een tekentje verkeerd (is soms ook niet zo duidelijk bij sommige motoren) en je kan deze klacht heel goed krijgen.
Laatste keer hier: slecht lopende 16v, hadden al 4 garage's naar gezocht (ook een dealer:)
Zelf div gecontr, bleek achteraf de timing toch de oorzaak.
Kwam ik achter doordat het vacuum (Map) anders was als dat ik verwachte.
Motor liep toen slecht doordat het vacuum niet goed was door een te laat sluitende inlaat nokkenas.
Oiram

Ik heb gehoord dat het kasje/sensor wat aan de linkerkant van de gasklep zit ook wel eens stuk gingen'
Nu heb ik er een gehaald,maar wat moet ik dan allemaal weg halen om er goed bij te kunnen?
Heb hem op de sloop gehaald van een die aan de zeikant in elkaar zat van een hele jonge corsa
was het zelfde.
Wie kan mij zeggen wat ik allemaal moet demonteren en wat niet?
Er lopen 2 slangen naar de injectoren,mag ik die ook los draaien zonder dat ik er later problemen mee krijg?
Wie kan en wil mij helpen.

lavita 0

14 jaar

Nou heb de gasklep schoongemaakt,bougie's en kabels vernieuwd toen liep die een tijdje goed zonder te stotteren maar nu stotterd die weer.
Hij doet het echt wanneer die warm is,
Snap er niks meer van als ik hem stationair laat draaien op 2000/2500 toeren doet die dat niet.Wat kan ik nu nog doen?
Wie kan mij hiermee helpen.

lavita 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Tigra of stel zelf een nieuwe vraag.