Hallo iedereen,
we hebben hier een Astra G Cabrio staan, 1.8 benzine.
Symptonen:
Bij een koudstart draait de motor (meestal) stationair normaal, als je dan plots gas geeft, gaat hij normaal in toeren zoals het hoort.
Laat je de motor stationair gewoon warm draaien, valt de motor gewoon uit, ongeveer bij een 85°.
Als je hem dan terug start, brandt het motorlampje, slaat hij redelijk beroerd aan, draait stationair niet goed en als je gas geeft, gaat hij stotterend in de toeren met soms knallen in de uitlaat bij het lossen van de gaspedaal.
Maar soms gebeurt ook bij een koudstart, dat hij direkt beroerd draait en stottert.
Bougies zijn pekzwart.
Luchtmassameter, bougies, nokkenassensor en bobijn zijn al vervangen. Compressie is ok, distributie ok. EGR-klep al eens gedemonteerd en laten draaien zonder klep (kreeg misschien te veel vuile lucht) maar bleef stotteren.
Iemand??
Zou ik misschien op 1 of andere manier kunnen testen of er misschien een cilinder uitvalt?
Groeten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Temperatuurzender van de motorregeling al gecontroleerd of vervangen??
Willem
1st en vooral!let op!defectcode uit lezen en aan de hand daarvan verder schroeven!!het blijft moeilijk om daarmee yte beginnen geloof ik!
Wat is de motorcode Z18XE??
Gr Ron
Wij zijn Citroën dealer, uitlezen gaat dus niet... Klant is vriend van de baas, daarmee dat hij dus bij ons komt... Is ook een redelijk moeilijke klant, denk het meestal beter te weten, en bij de Opel garages in de buurt willen ze hem gewoon niet meer helpen...
Waar kan ik die motorcode terugvinden op het blok?
Wat ik ook al heb voorgehad, is wanneer het motorlampje brandt en je geeft plots gas (dus hij gaat stotterend in de toeren) opeens het lampje een seconde uitging en de motor heel even terug vlot in de toeren ging! Dus iets mechanisch gaat het niet zijn volgens mij.
Ook als hij stationair mooi lijkt te draaien, heeft hij toch co van 7, een hc van rond de 500.
Als je dan de stekker van de lambdasonde uittrekt, gaat co naar 11. Dus lambdasensor probeert toch zen best te doen en is dus niet defect volgens mij.
Groeten
Kristof, meestal is het de EGR-klep die de boosdoener is. Heb je deze al eens afgedicht en teruggemonteerd om te proberen?
Heb de klep al gedemonteerd en in de plaats van de klep een ijzeren plaatje gemonteerd, zo kon er ook geen vuile uitlaatlucht bij de inlaatlucht komen.
Maar het stotteren bleef...
Groeten
ondanks dat ik lees dat de bobine reeds vervangen is heb ik daar twijfels over
dit is een vaak voorkomd iets bij dit type dus als je een gebruikte bobine had zou ik een nieuwe gaan proberen
En staan de boeigies niet tot over der oren in de motor olie, dus lekke klepdeksel pakking.
16 jaar
Zit er een toerental regelaar in het dashboard achter de km teller.
is die in orde? ik heb er ooit een probleem mee opgelost.
vaak geeft de ecu problemen. blijft een zwak punt bij de 1.8 motoren( neem aan dat het een z18xe is) Uitlezen zal veel dingen uitsluiten. misschien even langs de dealer?
jullie als citroen dealer kunnen met jullie proxia/lexia de eobd codes gewoon uitlezen meen ik....
Neen, we geraakten er niet in met de Scantool op de Lexia...
Auto is inmiddels gemaakt, klant toch eindelijk naar de Opel-garage geweest.
Motorlampje ging branden ivm de MAF-sensor (iets met kabels die bloot lagen ofzoiets)
Stotteren was de bobijn (klant had gewoon een andere gestoken die dus ook kapot was...)
Zwakke bobijntjes precies!
Groeten
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar