Opel Tigra 1.4 16v: Stotteren 1e en 2e versnelling in laag toerengebied

Bouwjaar: 1996

Hallo,

Deze klacht lijkt op een veel voorkomende klacht bij deze auto's, maar... ik heb inmiddels m'n auto uit laten lezen (echter zonder resultaat) en de alom bekende egr-klep, bougies / bougiekabels zijn vervangen + m'n stappenmotor, gasklep(huis?) en nog wat onderdelen die te reinigen vallen zijn schoongemaakt. De lamdasonde was net daarvoor vervangen bij de apk keuring, omdat men aanvankelijk dacht dat de auto daardoor stotterde (30-12-04)

Met een koude motor rijd de auto goed, maar zodra deze op bedrijfstemperatuur begint te komen houd ie onderin het toerengebied in (stotteren). Alles boven de 3000 toeren gaat in principe goed.

Wij weten het niet meer. Iemand van jullie misschien een idee?

Alvast bedankt,

Patrick & Lindy

patrickw

Geplaatst door patrickw (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Tigra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden

Laat even een losse egr klep eraan hangen kijk of ie dan nog stottert.

Willem

patrickw (0), 19 jaar geleden

Hoi willem,

Dit is feitelijk al gebeurd, want de klep is vervangen door een andere en later nog eens losgehaald en gereinigd. Dit alles heeft helaas niets opgeleverd.

tijne (0), 19 jaar geleden

doet mij aan je ontsteking denken.

kontroleer is of alle kabels goed vast zitten en of alle stekkerverbindingen goed kontakt maken.

er hoeft maar 1 draatje slecht kontakt te hebben en dan heb je het al.

gr tijne

Tijgertie (0), 19 jaar geleden

Injectoren gereinigt?

tijne (0), 19 jaar geleden

reiniger be doel ik sorry

giganiek (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik heb het ook gehad
bij mij was de stekker van de koelvloeistoftemperatuursensor geoxideerd, endaardoor stotterde hij en liep hij niet goed stationair!, dus daar zou ik even naar kijken als ik jou was. hoop je van dienst te kunnen zijn met deze tip!!
(had ook de egr klep al gereinigd en dergelijke)

gr
Niek

giganiek (0) PRO, 18 jaar geleden

hij maakte geen goed contact.. dus gaf hij bv door aan de ecu dat de motor nog koud is terwijl hij al 90/93 graden is! dus krijgt hij meer benzine toegediend en dan komt het probleem.
bij koude motor had ik ook nergens last van

gr niek

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Tigra of stel zelf een nieuwe vraag.