Heb hier een zafira die bij gas geven lichtjes stottert of onregelmatig in toeren gaat,dacht de brandsoffilter vervangen en opgelost maar nee
Heb toen heel het egr systeem gereinigt en nieuwe egr geplaatst en is wa beter maar toch nog nie helemaal in orde.
Heb distributie vervangen en mapsensor gereinigt.Foutcode in ecu was regeldrukverschil turbo maar heb die gewist en krijg geen fouten meer.
Heb de regelklep wasgate vervangen maar stottert nog steeds,eveneens de roetfilter losgehaald maar juist hetzelfde!!!!
Weet iemand raad?
Geplaatst door frerini (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Zafira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
marcel7031 (0) PRO, 14 jaar geleden
Zouden de verstuivers iets vervuild kunnen zijn? Juist bij weinig gas geven moeten de verstuivers met weinig druk toch heel fijn verstuiven.
Reiniger eens proberen?
Krijg je de indruk dat de motor inhoudt of dat de turbo loopt te aarzelen?
saltastic (0) PRO, 14 jaar geleden
Haal de laaddruk sensor eens los (deze zit daar bij de egr gemonteerd.) dan zul je zien dat deze ook vervuild is met roet. Goed schoon maken en dan gaat hij weer als vanouds.
bassie138 (0), 14 jaar geleden
egr klep die niet goed werkt kijk eens of die vervuild is anders vervangen
opc8275 (0) PRO, 14 jaar geleden
software al nagekeken ?
En de leiding van de roetfilter , het buisje dat naar de verscildruksensor gaat breekt vaak af
frerini (0) PRO, 14 jaar geleden
laadruksensor nagekeken,egr vernieuwd, niets opgelost.
Heeft nu ook geen turbodruk meer....
Ga morgen nieuw programma in steken maar niet van opel origineel en es kijken wat het heeft.
Via opel dealers toch al vernomen dat het geen al te beste motors zijn.
Buisje roetfilter ??
opc8275 (0) PRO, 14 jaar geleden
DE leiding die van je roetfilter naar de verschildruksensor gaat ( zit op het mazoutfilterhuis ) kan breken , gebeurt vaak
dit zijn wel goeie motoren , enkel de rommel die errond zit is fiat hé
Opeltje (0) PRO, 14 jaar geleden
ook belangerijk: je moet kleppen stellen bij deze motor. dit wordt vaak vergeten. als je het kleppendeksel er toch af hebt controleer dan de nokken as ook goed op slijtage...
opc8275 (0) PRO, 14 jaar geleden
Gebeurt het bij deze motor dat de nokken afslijten ???
Opeltje (0) PRO, 14 jaar geleden
komt wel eens voor ja....
opc8275 (0) PRO, 14 jaar geleden
dat zijn rare nokkenassen
ze zien er zwart uit , en de nokken blinken niet
frerini (0) PRO, 14 jaar geleden
idd leiding naar drukverschilregelaar stuk.
Bedankt opc.
Doet nog een klein beetje raar als die koud staat.
Hebben ook software met meer vermogen ingeplaatst