Hey mensen,
ik ben ten einde raad. Ik heb al verschillende posts geplaatst,
en deze week begin ik het een beetje beu te worden. De auto
rijd echt heel erg slecht, veel stotteren, nu ook veel langer
het lampje dan ervoor. Veel nagekeken en gescheckt maar word er niet wijzer van.
Een vorige post:
-------------------------------------
Nu kreeg ik sinds vandaag weer die stomme trekjes die hij toen
ook had. foutcode 31, 48 en ook 73. 48 en 73 wijzen op iets met
stroom. De accu geeft stilstaant gewoon 12.6V, lopend 13.9V.
Dus daar kan ik het niet vinden.
Het probleem zit hem nu dus eigenlijk dat hij stotterd als ik
in zn 1 / 2 / 3 tussen de mwah... 1500 en 3000 toeren zit.
Alles erboven niet zo, en vanaf de 4 (ook in de lagere toeren)
valt dit geeuvel ook wel mee.
Stationair loopt hij tussen de 800 en 950 tpm.
Tijdje geleden had ik dit opgelost door met remmenreiniger de
'klep luchtregeling stationair toerental' schoon te maken.
Maar denk dat het nu met iets anders te maken heeft.
Heb ook nog niet al te lang geleden sensoren uit proberen te
meten, maar heb ook daar geen gekke waardes uit gekregen.
Dan heb ik het bijvoorbeeld over de temperatuursensor (welke ik
jammer genoeg maar op 2 temperaturen had kunnen meten atm), de krukaspositiesensor, luchtvolumesensor en de gaskleppositiesensor.
Massa bekabeling lijkt goed te zijn, kan in ieder geval geen breuken enz. vinden.
Metingen die ik nog niet lang geleden heb uitgevoerd:
12,63V bij niet gestarte motor
0,12A bij niet gestarte motor
13,88-13,98V bij gestarte motor
Regelmodule-relais:
0.05/0.04 Ohm, bij meting van motorregelcontacten (30 en 87)
volgens specificatie Null.
0.05/0.04 Ohm, bij meting van brandstofpompcontacten (30 en 87B)
volgens specificatie Null.
Voedingsspanning relaismodulehouder was correct.
Bougiekabels / verdelerkap zijn vervangen.
Accu vervangen
bougies vervangen
oliefilter
benzinefilter
Weet niet of het uitmaakt, maar zit universele open luchtfilter op.
Motorcode: c20NE
------------------------------
Hoop dat iemand me ermee kan helpen :-(. Want kan de auto
echt slecht missen, en naar de opel dealer gaan eigenlijk liever
pas als het me echt te ver gaat.
GreetZ,
Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi Peter,
heb je de ontstekingsbobine's al eens gekontroleerd?
Brandstof druk correct?
valse lucht (onderdruk systeem)
Een van de code's heeft te maken met de aanzuiging van buitenlucht deze wordt verwarmd controleer dit gedeelte eens.
Overgangsweerstand temperatuursensoren
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en ik hoor wel.
Suc6
reinder
Heb ook eens zoiets gehad met een astra f, na allerlei handelingen uiteindelijk de injector vervangen en de klant heeft d klacht nooit meer gehad
Rinus
Zal wel eens kijken Reinder. Heb inderdaad de ontstekingsbobine's nog niet nagekeken, maar wel een langere tijd
geleden de injectoren schoongemaakt. Daar heb ik ook de inwendige weerstand van gemeten en die bleken toen allemaal wel
correct te zijn. En de injectoren vervangen is best een duur grapje kwa onderdelen.
Brandstofdruk meten heb ik de apparatuur niet voor, dus daarvoor zal ik (ben ik bang) iemand moeten raadplegen.
Valse lucht, je bedoeld daarmee dat er ergens een klein lekje kan zijn bij de aandrijving van lucht (bij de luchtfilter / klep) ?
En dat je zegt dat deze verwarmt wordt, is dat dan juist de bedoeling, of moet hij niet verwarmd worden?
Temperatuursensor bedoel je denk ik de koelvloeistoftempsensor.
Zit er wel aan te denken om die maar gewoon te vervangen, de prijzen weet ik zo niet uit mn hoofd maar als
die niet al te duur zijn. Da boeit me dan eigenlijk niet zo.
Moet jammer genoeg nog wachten tot het weekend, want ik kan alleen dan klussen aan de auto.
Suggesties / reacties / tips graag nog voor zaterdag, daar ben
ik echt heel erg mee geholpen!
Tot zover bedankt fellows
19 jaar
brandstofdruk laten meten kunnen ze volgens mij bij elke garage wel.
ik heb het dan wel bij de opel laten doen en dat kossttme niks.
een koelvloeistoftemperatuursensor heb ik ook pas nieuw gekocht bij de opel dealer en ik was 15 euro kwijt voor mijn astra f c 1.6se.
misschien omdat jij een zwaardere motro heb dan mij dat jij iets meer kwijt bent maar zal nie veel schelen neem ik aan.
succes ermee.
greetz daantje
19 jaar
Hoi Peter,
De lucht in of tussen de luchtaanzuigbuis zit een verwarmingsunit o.i.d. om er voor te zorgen dat de lucht verwarmt in het inlaat traject komt, dit dient ervoor dat er geen condensvorming optreed, waardoor je een slecht mengsel krijgt.
De brandstof druk kunnen ze in de garage na meten.
De temperatuursensor bedoel ik i.d.d de koelvloeistof temperatuursensor mee.
groet Reinder
19 jaar
Mja ksnap het, maar dacht juist altijd dat hoe kouder de inlaatlucht hoe beter het mengsel. Maar dat staat daar dus los van begrijp ik.
Ik heb iig notities gemaakt, en zal alvast de temperatuursensor
ergens bestellen zodat ik van het weekend dat alvast kan proberen.
Was vandaag ook bij de dealer geweest om advies te vragen, die gaf eigenlijk als antwoord dat het te maken zou hebben met een overgangsweerstand, dus dan zou het dat kunnen zijn. Aangezien ik al 2 dynamo's geprobeerd heb, en er al een nieuwe accu in zit...
Hij had het ook over het kleine (dunne) kabeltje naar de dynamo, maar die is volgens mij gewoon ok. Als die geen stroom zou leveren zou de dynamo ook geen stroom geven. Maar die geeft gewoon correcte waardes aan naar mijn mening dus dat lijkt me sterk.
Greetz
19 jaar
vervolg:
http://www.problemcar.nl/index.php?topic...
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar