Hoi fellows,
vervolg verhaal:
http://www.problemcar.nl/index.php?topic...
heb afgelopen weekend / maandag temperatuursensor (koelvloeistof) vervangen door een nieuwe maar het resultaat is nog hetzelfde.
Gekke was wel dat ik de dinsdag avond (eerste rijdag) gewoon normaal kon rijden, geen problemen (wel veel langzamer omdat ik nog de oude luchtfilter gemonteerd had). Die avond nog de openluchtfilter aangesloten, geen probleem.
Toen ik eenmaal thuis was (50 km verder), kreeg ik weer af en toe het storingslampje, en vanmorgen weer het gezeik van voor
af aan. Zwaar stotteren, bij intrappen koppeling wil hij nog
wel eens een extra stoot geven enz...
Ik las iets van de krukaspositiesensor? Zou ik dit eens moeten
proberen anders? Want kan natuurlijk wel elke sensor vervangen
maar ut leven is al duur zat ;-).
Groeten, en alvast bedankt!
GreetZ
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zet je originele luchtfilter en originele filterhuis maar terug. Deze elektronica kan niet tegen open lucht filters en gaat in noodloop. Meermalen met Vectra's meegemaakt dat zelfs een K&N luchtfilter in het orginele filterhuis al tot noodloop leidt.
hoe komt het dan dat hij 4 volt wegvreet? de opelgarage zei dat hij pas bij foutcode 48 kwam als hij onder de 10V kwam ?
En die openluchtfilter zit er toch al een tijd op, en heb er vele
kilometers geen gezeik mee gehad :-(
19 jaar
Dynamo stuk.
Willem
Zoals in de vorige berichten al vermeld stond, heb ik al 2 dynamo's geprobeerd. Zelfde resultaat :-(
Dynamo's leveren gewoon minstens 13,80V.
Nou weet ik niet wat ze leveren op hogere toeren, want dat
kan ik niet meten, maar ga er vanuit dat ze niet alle 2 stuk zijn.
19 jaar
Als je niet luistert naar adviezen die in de praktijk bewezen zijn, waarom stel je dan vragen? Je weet het zelf toch zo goed!
ik luister juist wel naar adviezen, die probeer ik ook na te lopen. Ik probeer alleen een diagnose te stellen, hoe moeilijk dat dat ook is. Hoef je nog niet uit te vallen tegen iemand die wat minder technisch is dan jijzelf? daar is deze site toch voor?
Ik zeg alleen dat ik vele kilometers gereden heb met die open-luchtfilter, en dan heb ik het over meer dan 2 maanden zonder dat ik ook maar een foutcode gehad heb of dat hij schokte.
Ook met de origionele luchtfilter krijg ik foutcode 48, wat zegt dat de accuspanning beneden 10V komt.
19 jaar
massa kabels goed schoon maken kontroleren op breuk en weerstant meten tussen het blok en de min van je accu.
en je zal toch even moeten meten wat je accu spaning is bij een 3000 toeren hij mag niet boven de 14.5 komen en niet onde de 13 komt hij dat wel dan is toch je dynamo kapot.
zit er nog voldoende water in je accu? zo nee bijvullen mat gedisteleert water en niet met kraan water.
is dit allemaal goed na grondige controle dan moet je toch is een andere accu proberen.
want hoeveel ampere is je accu nu ?
daarnaast is volgens jou het lucht filter niet de oorzaak en volgens andere wel.
bazis begrip in de autos bij problemen de auto geheel naar standaart terug brengen dus alles wat er standaart neit op zit er af gooien dus ook dat lucht filter dan kan je zoeken naar een oorzaakl en anders niet als alles dan weer goed is na een langere proef piriode dan kan je alles er langzaam er hand weet op bouwen.
gr tijne
19 jaar
Open filters hebben niet altijd winst ben ik achter gekomen.
Auto: vectra 2.5 v6 24v '96
0-100 met open filter: 8.4sec (snelste meting) 8.6sec gem. (5 metingen)
0-100 met standaard filter: 7.9sec (snelste meting) 8.1sec gem. (7 metingen)
verbruik met open filter: 10.5 a 11L/100km gemiddeld
Verbruik met orig filter: 9.0 a 9.5L/100km gemiddeld
2 storingen gehad door open filter 1x LMM, en 1xstationair luchtklep.
en hij bromt bij mij best lekker met t standaard filter.
Ik wil hiermee zeggen dat t verstoren van de originele luchstroom best wel eens wat fout kan gaan.
Willem
Mja dat is waar Willem, maar mijn autowke bromt dus nie met het standaard filter :-).
Ik vind ook dat hij veel sneller is met de openluchtfilter, maar goed, heb nog geen eigen metingen verricht. Kan ik pas doen als die stomme foutcode niet steeds optreed haha.
1. Massa kabels schoonmaken
Moet ik even kijken, ben ze nagelopen maar heb ze niet gemeten. Kon ongeveer 2 bruine kabels vinden en 1 gaat rechtstreeks naar het blok (een dunne). Verder zit de min rechts in de scherm / hoek langs de accu. Hier vind ik wel wat corosie en roest achter, maar hij gaat er juist doorheen. Is ook met wat wit spul gespoten kan niet echt zeggen wat het voor spul is.
2. accuspanning bij 3000 toeren.
Zal ik straks wel eens meten, al lijkt me het sterk omdat ik al 2 dynamo's geprobeerd heb. Toch ga ik het proberen!
3. Voldoende water in accu.
Is nieuwe accu misschien nog maar 3 weken oud.
Het aantal ampere zal ik straks even kijken, maar het was een standaard accu bij de Halfords. Moet wel zeggen dat voordat ik deze accu kocht, de foutcode ook bestond (met vorige accu).
4. Openlucht-filter (2 martijn & willem)
Ja zou het jammer vinden als hij er af moet, maar zal voor de tests de origionele filter terugzetten. Ik heb de foutcode ook regelmatig gezien met de origionele daarom. Maar ik doe het gewoon! :-)
Stel dat het toch de open-luchtfilter zou zijn, ook voor andere mensen die hier iets van op kunnen steken, hoe kan je er dan voor zorgen dat de motor hier nie zo van over de zeik gaat?
GreetZ
19 jaar
Even over t luchtfilter: Het is niet mogelijk de originele luchtstroom na te bootsen met een "cycloonfilter" helaas.
Maar ik denk toch dat je eerst eens je spanning moet meten.
Het komt wel vaak voor dat de massa kabels vuil zijn of zelfs stuk zijn.
Willem
Zal proberen dit weekend extra tijd te stoppen in de massakabels. Als jullie echt het gevoel hebben dat het daar aan ligt moet het wel.
Had nog gebeld naar de dealer wat een krukassensor kostte, 110 euro :p. iets te duur om maar te "proberen" hehe
houw jullie op de hoogte!
19 jaar
Ben nog over de massakabels heen geraast, maar heb jammer genoeg niets kunnen vinden. Weerstand gemeten vanaf het blok naar de minpool geeft 0 owhm. Dus gewoon goed.
Sinds gisteren heb ik ook al moeite met starten, de eerste keer (vanaf koude motor) kan ik goed 10 seconden in stand 3 staan wachten... dus de accu is goed :-).
2de try, na 3 seconden eindelijk de vonk of de benzine die hij nodig heeft om te kunnen starten. (geef ik dan geen gas bij, dan zou hij wel afslaan!)
19 jaar
Opgelost! voor de oplossing zie:
http://www.problemcar.nl/index.php?topic...
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar