Deze sintra gaat op 5 cil. lopen als je hem zwaar belast. Storingslampje gaat regelmatig branden. Bij uitlezen geeft ie drie storingen aan:
- bdp sensor
- nokkenas sensor
- inspuitventiel cil 1 (signaal te laag)
Bdp sensor en nokkenas sensor zijn vervangen maar probleem is niet verholpen.
Als je de auto aan de co kast hangt en je belast hem(aut. in D en iets gas geven met voet op rem) dan is hc niet meer af te lezen zo hoog!
Is dit nu gewoon een ontsteking probleem en moet ik niet kijken naar de storing inspuitventiel, of blijft de injector gewoon los staan?
Iemand wel eens meegemaakt?
mvg Dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
inspuit ventiel betekend injector. spanning op desbetreffende injector meten met lopende/belaste motor. wisselend signaal aanwezig? zo ja injector defect. zo nee....kabelboom controleren. mogelijk komen door het missen van een cilinder de defectcodes van de nokkenassensor en krukassensor er in..
Lijkt er op dat er ergens kortsluiting met massa is in de stuurdraad van injector 1, of een breuk in de voedingsdraad. Dat zou de foutcode verklaren (signaal te laag).
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Sintra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar