hoi ben nieuw hier maar heb een probleem.
ten eerste ik wilde vanochtend de auto starten maar als ik hem op contact zette gebeurde er niks ook geen klik (alleen 1 van een relai in het dashboard) toen maar aanduwen en startte direct.
later auto uitgedaan en wou hem weer starten hetzelfde dus ik kijken onder de kap en tussen de 2 polen op de startmotor een dikke schroevendraaier gezet te kijken of de start motor draaide.
sinds dien een groot probleem kan nu de auto ook niet meer aanduwen doet het gewoon niet geeft ook geen klik.
dashboard lampjes oranje motorlampje blijt knipperen, olielampje acculampje blijven branden, ook al staat hij niet meer op contact en is de contact sleutel eruit.
alle andere stroom blijft er dan ook op zoals dat van de radio ventilator enz enz
kan ik sluiting hebben gemaakt of is de computer in de war of denken jullie aan het contactslot.
oja anwb erbij gehad die heefd de startmotor getest is nog goed,
dynamo getest is nog goed
dit hebben wij zelf nog gedaan relais die voor bij het schutbord zitten 2 stuks eruit gehad maar alles bleef gewoon branden en auto doet verder nix.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoofdzekering geploft door de schroevendraaier????
Massakabel bij de versnellingsbak mogelijk kapot.
Hans
[quote=Transaxle-Auto]Hoofdzekering geploft door de schroevendraaier????[/quote]
en waar kan ik deze vinden.
trouwens fijn dat er zo snel gereageerd word top
15 jaar
bij de Astra-F loopt een kabel vanaf de - accupool naar de motor (versnellingsbak bout).
deze kabel kan kapot zijn.
Willem
[quote=Willem12089]bij de Astra-F loopt een kabel vanaf de - accupool naar de motor (versnellingsbak bout).
deze kabel kan kapot zijn.
Willem[/quote]
nee deze kabel (dikke bruine ) hebben wij gekontroleerd en is niets mee aan de hand
15 jaar
start en contact slot kapot??
zou beginnen met een andere accu
15 jaar
[quote=Willem12089]start en contact slot kapot??[/quote]
ja dus contact slotcilinder is stuk het uiteinde wat in het zwarte blokje komt is afgebroken.
wat nu, kan er zo een nieuwe cilinder in of moet ik speciaal 1 bestellen op sleutel nr.
of kan ik wat overzetten o.i.d
zit ik eventueel ook met een start blokering of heefd die van mij dat niet zit namelijk geen chip in de sleutel.
graag advies hierover en voor zover bij jullie bekend is dit een dure angelegenheid of val dat mee.
wij kunnen het zelf wel vervangen dus dat is het probleem niet.
oja wij hebben dus alles los liggen en even met een schroevendraair in dat zwarte blokje waar het contactslot inkomt om gedraaid en jahoor de lampjes gingen weer netje uit de motor draaide mooi rond MAAR DEZE WILDE NIET STARTEN????????
komt dit omdat er de stuur en airback enz er af is
15 jaar
dat is niet zo moeilijk te vervangen
op de sloop kost zo,n slotje 15 euro
wel even je zender van je start onder breker over zetten op de andere sleutel
werk wijze stekker dat is dat blokje los trekken twee kleine schroefjes los draaien
rechts boven inbusje of boortje in het gaatje steken sleutel op stand een zetten dan slot er uit trekken
makkelijk is als hij niet op stuurslot staat.
mvg willem2
ik zie dat je geen start blokkering hebt
hoef je daar niet naar te kijken
sleutel en slot met start blok kun je gewoon gebruiken al
werkt het dan niet
15 jaar
het probleem is opgelost nieuw blokje + nieuwe contactslot (uiteinde was afgebroken)
allereerst hartstikke bedankt voor jullie hulp en de tips.
maar nu heb ik nog 1 probleem het stuur en dergelijke is er allemaal afgeweest en nu na het her plaatsen blijft mijn airback lampje branden.
is dit makkelijk op te lossen of moet ik naar de garage
bjiv dank
15 jaar
Dat lost de garage op.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar