Ik heb kortsluiting gehad in de dynamo, als je het contact inschakelde begon de dynamo te roken.
Dynamo vervangen en bedrading gecontroleerd maar er was gelukkig verder geen brandschade.
Auto gestart en alles werkte weer behalve de stuurbekrachtiging.
Zekering gecontroleerd, deze was goed.
Laadspanning is gewoon 14.5 volt en accu ook in orde en geen foutcodes gevonden met uitlezen.
Auto is wel 3 of 4 dagen geheel stroomloos geweest.
Na het afsluiten met cpv gaat ook radio/boordcomputer spontaan aan.
Deze heb ik inmiddels op manuele bediening gezet en blijft nu uit.
Moet een en ander opnieuw ingeleerd worden of heeft de computer een klap gehad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke systemen heb je uitgelezen? Zowel stuurbekrachtiging ecu als radio EHU en display DIS zijn uit te lezen.
Stuurbekrachtiging krijgt 12V via 2 zekeringen. Eén in de UEC (nr 27) en één in de kleine zekeringenkast (nr 3). Massa gecontroleerd? Communicatie met de UEC gecontroleerd?
Hallo foklop,
probleem is opgelost, een van de hoofdzekeringen (80Amp.) was ook gesprongen, na deze ook vervangen te hebben werktte ook de stuurbekrachtiging weer.
Sorry voor late reactie, was een weekje vrij.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar