mijn stuurbekrachtiging werkt 9 van de 10 keer niet als ik de auto start ik heb de auto uitlaten lezen maar de stuurbekrachtigings pomp kunnen ze niet uitlezen maar volgens hun is alles met het uitlezen van de auto goed
maar ik heb er mijn vraagtekens bij of de pomp wel kapot is anders zal hij het toch nooit doen? als hij een tijdje stil heeft gestaan en je start de motor 2x dan kun je er bijna zeker van zijn dat er stuurbekrachtiging er op zit [ koude motor] met warme motor moet je ongeveer 20 x starten voor de stuurbekrachteging er op sprinkt dus ik snap er niets meer van wie kan mijn vertellen wat er nu eigenlijk kapot is
mvg stephan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je genoeg bekrachtigingsolie in het reservoir?zo niet dan pompt ie gewoon lucht en restolie.als het reservoir leeg is dan is naar alle verschijnlijkheid je pomp lek of stuk.dit kun je in de auto ook horen,zuigend geluid achter het stuur vandaan.ik heb hetzelfde gehad met een 98er astra-g.speur dit bijtijds op want anders kan je stuurhuis ook naar de ...... gaan.en dat is een dure geschiedenis.echt duur!!
succes,
remco
De hydraulische pomp van je stuurbekrachtiging wordt aangedreven door een electrische motor. Waarschijnlijk heb je een probleem met je alternator. Levert te weinig stroom om startmotor en electromotor van stuurbekrachtiging aan te drijven. Op dat ogenblik gaat je systeem ook in veiligheid en wordt de kracht slechts in geleidelijke stappen terug voor de stuurbekrachtiging vrijgegeven zelfs als het stroomtekort er slechts enkele seconden was. Dus alternator laten testen en desnoods vervangen.
bedankt zal hem laten door meeten maar waar zit de alternator zit dat op de stuurbekrachtings pomp ?
of is het een onderdeel daarvan want de pomp kun je niet in losse onderdelen halen
mvg stephan
17 jaar
Gewoon de alternator die zorgt voor de algemene stroomvoorziening van je auto. Kan desnoods worden hersteld bij gespecialiseerd bedrijf in autoelectriciteit of er bestaat waarschijnlijk ook ruilalternator bij Opel. Even navragen bij je dealer. Laat ook je batterij testen.
altenator is in het nederlands de dynamo.ik heb dit probleem ook gehad met mijn astra,bij mij was de accu slecht.
17 jaar
[quote=tosca]altenator is in het nederlands de dynamo.ik heb dit probleem ook gehad met mijn astra,bij mij was de accu slecht.[/quote]
Met dank voor de vertaling. Dynamo gebruiken wij enkel bij een fiets. De accu is dan bij ons de batterij, en ik zal je maar besparen wat we gebruiken voor een cilinderkoppakking.:)
bedankt voor alle tips en adviezen maar hij is gelukkig gemaakt we hebben weer stuurbekrachtiging. het lag namelijk aan de pomp zelf de pomp was kapot we hebben een 2de handser pomp erin gezet en alles doet het weer perfect.
de pomp is kapot gegaan doordat de kwikfit er roder olie in heeft gedaan en er moet namelijk groene olie in dat was het hele uivel maar zelfs de kwikfit vergoed nu deze kosten voor ons. duas als je je olie vervangt dan moet je wel de jiste lie erin doen
groetjes stephan
17 jaar
die q fit toch.
17 jaar
hallo
ik had nog een vraag kan een trw pomp gereviseerd worden. je hebt een glade versie en een wafel versie. ik heb de wafel versie. voor een opel astra g uit 1998.
groetjes stephan
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar