jongens een vraag als ik stilsta en draai aan me stuur
hoor ik een tik of er ergens speling op zit
dit doe hij voor de wielen pas bewegen het is eigenlijk het vrije stukje van stuur heen en weer halen
en de wielen in beweging komt dood stukje
hoop dat ik het begrijpelijk uitleg
onder het rijden merk ik niks
heb een aantal maanden geleden fuseekogels vervangen en spoorstangen vervangen
of is dit normaal is me nog nooit opgevallen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo jongens heb probleem gevonden
is schokdemper lager is kapot
even een vraag nog
ik wil heel de veerpoot er onder uit halen
bij het wiel komt het allemaal goed
heb alleen een vraag onder de kap
zit moer met een soort rubber
die moet ik ook los halen neem ik aan
hoe haal ik die het makkelijkst los
want zit op een draadeind die ik weer beet moet houden
graag even advies
je hoeft niet per se die moer los tehalen er zitten ook 2 andere moeren tegen over elkaar naast dat rubber!!! sleutel maat 13 als je die los haal dan komt dat rubber mee
succes
13 jaar
die grote moer moet je sowieso niet losdraaien want dan komt je veer er uit gesprongen.
en dat wil je zeker niet, deze staat onder een dusdanige spanning dat dit hele nare dingen tot gevolg kan hebben.
om het lager te vernieuwen zal je ook de veer moeten inspannen, anders NIET DOEN!!
13 jaar
hallo jongens bedankt voor je reactie,s
maar onder de motorkap zit 1 rubber met moer
vroeger zaten er 2 moeren naast die moest je loshalen en kwam de demper los
nu zit er een grote rubberen ring die op het chassis zit
en die moet los volgens mij anders krijg je hem er nooit onder uit
13 jaar
die grote moer moet je nooit los draaien als je er geen verenklemmen opzet je moet de komplete veer poot erondervandaan halen en dan verenklem eropzetten en dan die moer los draaien
succes ps en neem je tijd ervoor en kijk goed of de klemmen goed zitten er komt veel spanning op staan!!!!!!!
13 jaar
als het goed is moet er 2 bouten zijn die je los kan draaien i v m dat de moer waar jij het over heb van je schokbreker is dus!!!!!!!!! en anders rij je even langs een garage en win je advies in
13 jaar
nou die moeren die zitten er niet meer was volgens mij bij de corsa b
zit echt maar 1 moer en die zal echt los moeten
denk dat onder het rubber nog een moer zit die de veer tegen houd
maar als ik er hier niet uit komt zal ik langs de garage rijden
13 jaar
Veerpoot met schokdemper uit- en inbouwen
Uitbouwen, demonteren
1. Bovenste moer (2) van veerpoot demonteren
Afdekkap (1) van schokdemper demonteren
2. Voorwiel demonteren
Positie t.o.v. wielnaaf aftekenen.
3. Pendel (3) van veerpoot demonteren
met steeksleutel op de twee afgevlakte posities van de fuseekogel tegenhouden
4. Kabelboom wielsensor ABS (4) uit geleiding op veerpoot drukken
5. Veerpoot uitbouwen
2 bouten (5) voor veerpoot op fusee eruit draaien
Veerpoot uit wielkast halen
Inbouwen, monteren
6. Veerpoot aan veerpootkoepel monteren
Moer (1) losjes erin draaien
Nieuwe moer gebruiken
7. Veerpoot op fusee monteren
2 nieuwe bouten (3) en nieuwe moer vastdraaien 80 Nm + 60° + 15°
8. Kabelboom wielsensor ABS (2) op houder op veerpoot vastdrukken
9. Pendel (1) op veerpootkoker monteren 65 Nm
Nieuwe moer gebruiken
met steeksleutel op de twee afgevlakte posities van de fuseekogel tegenhouden
10. Voorwiel monteren 110 Nm
11. Auto geheel laten zakken
12. Nieuwe bovenste moer (2) vastdraaien 55 Nm
13. Afdekkap (1) op schokdemper plaatsen
14. Wielvlucht controleren en indien nodig afstellen
zie de voor het modeljaar geldende brochure "Onderstel - afstelgegevens"
13 jaar
[url=http://img198.imageshack.us/i/scannen000...][IMG=http://img198.imageshack.us/img198/4364/...][/IMG][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
ben even vergeten hoe je het plaatje hier krijgt maar zo zal het ook wel lukken
13 jaar
hallo kleijn dit is de goeie tekening
heb een paar vraagjes aan je lager is defect allebei de kanten vernieuwen neem ik aan en uitlijnen
hoe krijg je het beste moer 2 los want op de as moet ik een sleutel zetten om mee draaien tegen te gaan
ik hoop van je te horen
13 jaar
jongens nog iemand tips voor de laatste vraagjes
13 jaar
als je beschikt over een lucht tol draai je hem er zo af
moet het met de hand dan inderdaad as tegen houden en met een steek sleutel los draaien
als je de pendel bedoelt die moet je met een platte steeksleutel tegen houden
tussen de steun en de pendel
nr 3 van de beschrijving
13 jaar
nee bedoel de moer onder de motorkap
ja heb een lucht sleutel dus moet het goed komen
bdankt voor de info
ik hou je op de hoogte
13 jaar
kom je er niet uit even naar de driemanssteeeg in rotterdam
bij euro master vragen naar raissel of Dennis helpt je wel verder
aan de andere kant die lagers gaan eigenlijk nooit kapot
is het de pendel (stabi stang ) niet die je hoort kraken ?
dat is niet zeldzaam die roesten vast
13 jaar
hoi willem
ik ben even langs de opel gereden
maar die zeggen ook de lager en die zeggen allebei de kanten en uitlijnen
heb stabilisator stangetjes al vervangen 2 maanden geleden
ik ga er een vrijdag aan beginnen en je hoor van me
bedankt voor de info wil het niet lukken dan rij ik daar langs
13 jaar
zo willem lagers vervangen maar heb nog het zelfde probleem
ben er achter gekomen dat er speling zit op me stuurhuis of kruiskoppeling
is dit nog af te stellen en zoja hoe
13 jaar
nee niet af te stellen
13 jaar
oke willem omdat er aan me stuurpomp een moer zit met contra moer
waar dient deze voor dan want volgens mij is dat een stelmoer
ds word het een nieuwe stuurpomp
13 jaar
doe nu slim rij eerst langs de garage
zo,n toestand vervangen gaat wel in je geld zitten
je hebt ze ook met eps
13 jaar
ga ik doen willem
rij een maandag even langs de garage
bedankt voor je info
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar