Goedemiddag!
Heb de volgende problemen met mijn Corsa B:
1. De tankmeter gaat naar de goede stand als alleen het contact om is, maar als je de auto start gaat de tankmeter helemaal naar rechts (dik over de 40L).
2. Ook krijg ik de auto met geen mogelijkheid in z'n 5.
3. Geen probleem, maar wil het wel weten :P Bij mijn linker achterlichtbedrading hangt een dubbele draad los (groen) Iemand enig idee?
Alle hulp is welkom! :) Bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
toch niet toevallig een 4 bak
[quote=kleijn]toch niet toevallig een 4 bak[/quote]
Bestaan die dan?
Maar op de pook staan toch echt 5 versnellingen ;)
13 jaar
Corsa B is altijd 5 bak ( F10/5)
Ze zijn erg gevoelig voor juiste inleg van de pook, hoe is de speling op de pook zelf? met name de kogel onder je pook?
Is die goed dan kun je de bak afstellen, dit doe je met een simpel boortje 5 en veel gepeuter.
Koppeling nog fris?
De 5e versnelling is een later aangebouwde losse versnelling bij deze bakken en van buitenaf bereikbaar.
Wat je tankmeter betreft, in dit geval is denk ik de vlotter in de tank stuk gegaan of je hebt ergens massasluiting.
Trek de stekker eens van de de tank, wat doet ie dan ? slaat ie dan nog uit dan heb je sluiting zo niet, tankvlotter vervangen.
Is niet zo moeilijk en tweedehands gemakkelijk aan te komen.
word het toch nog seriues genomen
13 jaar
[quote=C.Jonker]Corsa B is altijd 5 bak ( F10/5)
Ze zijn erg gevoelig voor juiste inleg van de pook, hoe is de speling op de pook zelf? met name de kogel onder je pook?
Is die goed dan kun je de bak afstellen, dit doe je met een simpel boortje 5 en veel gepeuter.
Koppeling nog fris?
De 5e versnelling is een later aangebouwde losse versnelling bij deze bakken en van buitenaf bereikbaar.
Wat je tankmeter betreft, in dit geval is denk ik de vlotter in de tank stuk gegaan of je hebt ergens massasluiting.
Trek de stekker eens van de de tank, wat doet ie dan ? slaat ie dan nog uit dan heb je sluiting zo niet, tankvlotter vervangen.
Is niet zo moeilijk en tweedehands gemakkelijk aan te komen.[/quote]
Speling in pook is best groot. Kan hem redelijk bewegen en hij hangt in z'n vrij licht naar rechts. Kogel onder de pook ziet er redelijk goed uit, niks bijzonders. Bak afstellen klinkt lastig haha.
We zijn naar een garage geweest en die zei meteen dat het een versleten rubber was (in het schakel mechaniek onder de motorkap).
En hoe kom ik bij de tank?
13 jaar
onder de achterbank zit een luikje verwijderen kom je bij de tank
tankdeksel verwijderen zie je de pomp en vlotter zitten
zou eerst je vlotter met polijst papier schoonmaken denk dat het dan wel is opgelost
wat ook nog heel goed mogelijk is dat je spanning stabilisator stuk is die zit achter
het daschboard bij de print plaat ingebouwd een dingetje van 2cm
13 jaar
dat kan idd ook willem, miss gewoon vervuiling van de regelbare weerstand.
Als stabalisator stuk is geeft ie een slingerde storing meestal omdat de 12 volt niet meer stabiel is en dus de weerstand wisselen gaat.
Onder de kap zit aan de bak een hefboom in een soort nylon/rubber deze kan idd ruim zijn, ook zie je een kort verbindingsstangetje met twee kogelkopjes erop, kijk hier eens naar.
ja je geeft div mogelijkheden aan
je weet maar nooit
hoewel als het de spannings stabi zou zijn zou de temp meter ook gek moeten doen
13 jaar
wat zijn de kosten van het repareren van een vlotter corsa 2008
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar