Dag,
Mijn opel rekord heeft een te hoge carterdruk. Hij duwt de peilstok omhoog en sputtert olie. Nou is in december nog de compressie gemeten en die was goed. Verder rijdt de auto als een tierelier, dus ik denk (en vooral hoop) dat er ergens iets verstopt zit waardoor er een overdruk in de carter ontstaat. Er is zoiets als een oliedrukregelventiel, die zit in de distributiecarter. Kan deze bijvoorbeeld verstopt zijn en hoe kan ik dat uitzoeken? En wat zou er eventueel nog meer aan de hand kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Rob,
Het kan zijn dat de carterventilatie verstopt zit haal het kleppendeksel er even af en maak boven in het deksel de pannespons achtige filters schoon je kunt ze er uit halen door de lipjes om te buigen.
Kijk ook even of het dunne slangetje wat gaat van het inlaatspruitstuk naar het kl.deksel wel vacuum zuigt vaak verstopt het pijpje in het spruitstuk.
Als dat allemaal niet helpt zijn het toch de zuigerveren,deze motoren hadden altijd al veel onderdruk.
Het oliedrukventiel in het distributiedeksel heeft er verder niets mee te maken.
Gr Hans
Dag Hans, bedankt voor je uitleg. Ik heb het nagekeken en niets was verstopt. Het lijkt er op dat het de zuigerveren zijn. Zijn die nog te vervangen, of kan ik gewoon beter een tweedehands blok van de sloop halen?
20 jaar
Alleen zuigerveren vernieuwen dat kan niet,dan moeten ook de drijfstang en hoofdlagers vernieuwd worden + de kosten van een pakkingset.
Beter is om eens op een sloperij te kijken Opel heeft dit type motoren heel lang gebruikt met soms wel eens een kleine wijziging,maar passen doen ze altijd.
Het blijft natuurlijk wel een gok in wat voor staat zo'n motor verkeerd.
Groeten Hans
Okee, bedankt, het is me duidelijk...
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Rekord of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar