close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra F (C1.6NZ): Temperatuur meter klopt niet

Bouwjaar: 1993

Hallo allemaal.

Zoals de topic titel al zegt klopt mijn temp. meter niet.
Hij wijkt namelijk zo`n 10 graden af.
Als mijn fan aanslaat staat mijn temp. meter op 90 graden.
Maar als het goed is slaat mijn fan pas aan bij 100 graden.
Dus wat kan het zijn.

De volgende dingen die ik al heb gedaan:
-Nieuwe temp. sensor,
-Alle massa punten los gehaald en de corrosie weg geschuurd.

Wat ik bijna was vergeten is als mijn kachel warm wordt hoor je hem voor een paar seconden uitzetten.


Groetjes
Astra Rijder

Geplaatst door

astra rijder (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb het zelfde probleem met een C1.4NZ, al sinds ik hem in mijn bezit heb. De termostaat is er één van 90 graden.

Wat geeft het brandstof niveau aan?

Ik denk dat het probleem bij de spannings regelaar zit. Ik weet alleen niet waar die is.

Groeten, Edwin

EvdP 0

19 jaar

motor als die warm is laten draaien en even het dunnen koelwater slangetje onder je gasklep los hallen tot er weer water uit komt en dan weer vast zetten heb dit zelf ook gehad was puur lucht probleem.

gr tijne

tijne 0

19 jaar

Mijn benzine meter zakt een klein beetje als je stil staat.
Maar het is geen spannings probleem want mijn spannings regelaar heb ik al eens vervangen maar het probleem blijft het zelfde.

Tijne welk dunne koelwaterslang bedoel je.
Er loopt een koelwaterslang naar de inlaatspruitstuk toe die van de kachel vandaan komt en die naast me ECU temp. sensor zit bedoel je die soms?

Groetjes
Astra Rijder

astra rijder 0

19 jaar

Als jullie de spanning STABILISATOR bedoelen ;
die zit achterop de klok (combimeter) en stabiliseerd de spanning voor de brandstofmeter en temperatuurmeter.


mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

19 jaar

Die heb ik al vervangen.

Tijne
Kan ik ook de temp. sensor los draaien om te ontluchten daar kom je beter bij namelijk en de kans dat je hete koelwater over je handen krijgt is een stuk minder.

Groetjes
Astra Rijder

astra rijder 0

19 jaar

kan ook astra rijder.

maar de slang die van je inlaat spruitstuk naar je kachel loopt daar zit als het goed is een t stuk in met een slangetje naar je gasklep huis.


gr tijne

tijne 0

19 jaar

Heren,
volgens de vraagbaak van P.H Olving:
koelvloeistof vullen via het expansievat tot er water stroomd zonder luchtbellen uit de koelvloeistoftemperatuurvoelerboring.
dan de temperatuurvoeler plaatsen en bijvullen tot de markering "KALT" op het expansievat.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

19 jaar

alle kleine lucht belletjes verzamelen zig in de kop bij de themp zensor en om alles er in 1x uit te krijgen zou je hem het mooiste iets hogen moeten ontluchten (kan wel bij de c16se) en geloof mij nou is een keer je moet ze echt ontluchten anders blijf je kloten heb het zelf ook gehad.

gr tijne

tijne 0

19 jaar

Die t-stuk die jij bedoeld tijne die heeft een C16NZ blok niet.
Dus ik moet gewoon me temp. sensor in me inlaatspruitstuk gewoon weer los schroeven tot dat er geen luchtbelletjes eruit komen.

bedankt voor jullie tips.

Groetjes
Astra Rijder

astra rijder 0

19 jaar

oke dat wist ik niet astra rijder maar dan inderdaat de themp senzor.

gr tijne

tijne 0

19 jaar

Dat geeft niet dan weet je weer een verschil tussen een C16SE en een C16NZ.
Ik ga van de week als het weer een beetje mee zit beter ontluchten.

groetjes
Astra Rijder

astra rijder 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.