Hallo allemaal.
Zoals de topic titel al zegt klopt mijn temp. meter niet.
Hij wijkt namelijk zo`n 10 graden af.
Als mijn fan aanslaat staat mijn temp. meter op 90 graden.
Maar als het goed is slaat mijn fan pas aan bij 100 graden.
Dus wat kan het zijn.
De volgende dingen die ik al heb gedaan:
-Nieuwe temp. sensor,
-Alle massa punten los gehaald en de corrosie weg geschuurd.
Wat ik bijna was vergeten is als mijn kachel warm wordt hoor je hem voor een paar seconden uitzetten.
Groetjes
Astra Rijder
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb het zelfde probleem met een C1.4NZ, al sinds ik hem in mijn bezit heb. De termostaat is er één van 90 graden.
Wat geeft het brandstof niveau aan?
Ik denk dat het probleem bij de spannings regelaar zit. Ik weet alleen niet waar die is.
Groeten, Edwin
motor als die warm is laten draaien en even het dunnen koelwater slangetje onder je gasklep los hallen tot er weer water uit komt en dan weer vast zetten heb dit zelf ook gehad was puur lucht probleem.
gr tijne
19 jaar
Mijn benzine meter zakt een klein beetje als je stil staat.
Maar het is geen spannings probleem want mijn spannings regelaar heb ik al eens vervangen maar het probleem blijft het zelfde.
Tijne welk dunne koelwaterslang bedoel je.
Er loopt een koelwaterslang naar de inlaatspruitstuk toe die van de kachel vandaan komt en die naast me ECU temp. sensor zit bedoel je die soms?
Groetjes
Astra Rijder
19 jaar
Als jullie de spanning STABILISATOR bedoelen ;
die zit achterop de klok (combimeter) en stabiliseerd de spanning voor de brandstofmeter en temperatuurmeter.
mvg,
Hans.
Die heb ik al vervangen.
Tijne
Kan ik ook de temp. sensor los draaien om te ontluchten daar kom je beter bij namelijk en de kans dat je hete koelwater over je handen krijgt is een stuk minder.
Groetjes
Astra Rijder
19 jaar
kan ook astra rijder.
maar de slang die van je inlaat spruitstuk naar je kachel loopt daar zit als het goed is een t stuk in met een slangetje naar je gasklep huis.
gr tijne
19 jaar
Heren,
volgens de vraagbaak van P.H Olving:
koelvloeistof vullen via het expansievat tot er water stroomd zonder luchtbellen uit de koelvloeistoftemperatuurvoelerboring.
dan de temperatuurvoeler plaatsen en bijvullen tot de markering "KALT" op het expansievat.
mvg,
Hans.
alle kleine lucht belletjes verzamelen zig in de kop bij de themp zensor en om alles er in 1x uit te krijgen zou je hem het mooiste iets hogen moeten ontluchten (kan wel bij de c16se) en geloof mij nou is een keer je moet ze echt ontluchten anders blijf je kloten heb het zelf ook gehad.
gr tijne
19 jaar
Die t-stuk die jij bedoeld tijne die heeft een C16NZ blok niet.
Dus ik moet gewoon me temp. sensor in me inlaatspruitstuk gewoon weer los schroeven tot dat er geen luchtbelletjes eruit komen.
bedankt voor jullie tips.
Groetjes
Astra Rijder
19 jaar
oke dat wist ik niet astra rijder maar dan inderdaat de themp senzor.
gr tijne
19 jaar
Dat geeft niet dan weet je weer een verschil tussen een C16SE en een C16NZ.
Ik ga van de week als het weer een beetje mee zit beter ontluchten.
groetjes
Astra Rijder
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar