Het volgende probleem doet zich voor,
Heb de auto pas particulier gekocht nou viel mij op dat de temperatuur telkens bij de 80 graden bleef hangen, heb toen de thermostaat en gelijk ook maar de temperatuurvoeler vervangen omdat die maar een paar euro extra kost, ik dacht, dan heb ik ze gelijk alle 2 gehad mocht het een van de 2 zijn al leek mij de thermostaat het meest waarschijnlijke.
Na dit vervangen te hebben lijkt het probleem alleen nog maar groter, als ik nu ga rijden duurt het verschrikkelijk lang voor de temperatuur uit de hoek komt en blijft nu vervolgens bij de 70 graden hangen, ben toen gestopt onder weg en heb de stekker van de temperatuurvoeler af getrokken maar dan begint de koelvin te draaien, gaat stationair ook hoger lopen en krijg ik een motorstoring, als ik terwijl hij stationair loopt de stekker weer op de temperatuursensor druk en daarna de auto af zet en 10 sec wacht en daarna opnieuw start geeft de temperatuurmeter bijna 90 graden aan, om vervolgens een beetje te gaan schommelen.
Als ik daarna weer ga rijden loopt de temperatuur vervolgens weer terug naar de 80 graden en schommelt heel iets daar in de buurt.
Het lijkt er op dat de temperatuursensor in verbinding staat met de computer en dat daar de storing vandaar lijkt te komen,,,,,ook de bedrading "lijkt" in orde.
wie weet nog raad??
Vriendelijke groet, Dennis.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Schroef het oude spul maar terug.....80 graden is voldoende.
Bedankt voor je antwoord,
80 graden lijkt me niet voldoende, de andere auto (vw passat) staat na een aantal km strak op de 90 en verplaatst niet, zelfs niet snelweg omhoog al dan niet met aanhanger ook niet in de file en dat bij 35 gr op vakantie!
Wat ik wel kan proberen Is de sensor terug zetten en kijken wat hij doet of het terug bij het onjuiste oude Is, thermostaat laat ik zitten, dat lijkt me bij de nieuwe de boosdoener niet.
Blijf het vreemd vinden er moet wat anders aan de hand zijn.
7 jaar
Het lijkt op een massaprobleem tussen motor en de carrosserie want de temperatuurvoeler van de meter staat los van de elektronica. Een extra massakabel aanleggen van een dynamo bevestigingspunt naar de carrosserie kan een oplossing zijn.
7 jaar
Ronny bedankt voor je antwoord,
Dat zou zeker zomaar eens kunnen ik ga een extra aardestrip leggen, kan zeker geen kwaad, het kunnen van die simpele dingen zijn maar je moet er maar net aan denken.
Meer tips zijn zeker welkom.
7 jaar
Even een update:
Ik heb op advies een extra aardekabel aangelegd maar ook dit heeft niet geholpen.
Toen heb ik op m'n android telefoon de Torque app geïnstalleerd en gebruikt met ELM327 Draadloze Ontvanger OBD2.
Ben gaan rijden en nu blijkt dat de koelvloeistoftemperatuur meter van de app het zelfde aangeeft als die van het dashboard.
Wat ik nu denk is dat met dit koude weer de normale thermostaat die bij 92 gr opent nog te vroeg is voor de winter.
Febi heeft een thermostaat die nog wat later opent (FEBI 28668) en ga als er tijd voor is, deze is plaatsen.
wordt vervolgd....
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar