Opel CORSA-B: Auto verbruikt veel koelvloeistof

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: X12XE, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 48

Hallo ik heb net sinds anderhalfe maand een opel corsa b.
Maar sinds een tijdje (4 week) moet ik bijna elke week mijn koelvloeistof bijvullen.
Ik vermoed dat dit probleem is gekomen na het vervangen van mijn krukassensor maar ik weet dit niet zeker.
Het resevoir van mijn koelvloeistof is contstant schoon leeg eigenlijk na een dag al wel.
Als ik naar mijn olie peil stok kijk zit hier vieze lichtbruine oli aan (ik rij korte ritjes) en er komt rook uit mijn uitlaat.
Nu sinds een week maakt mijn auto bij stationair starten hoge toeren voor 5 sec ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft.
Maar ook maakt mijn auto best wel een beetje meer lawaai dan anders.
Wie kan mij helpen want ik vrees het ergste (koppakking)

Zil

Geplaatst door Zil (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Theo Sparenburg (5), 7 jaar geleden

Bij een garage laten testen of de koppakking lek is. Met een lekke koppakking doorrijden kan ernstige schade aan je motor tot gevolg hebben. Gezien je opmerking over meer geluid en de olie hoop ik dat dit niet al het geval is.



Theo

Zil (0), 7 jaar geleden

Ik heb vanmorgen mijn olie pijlstok eruit gehaald en er droop slijmerige olie vanaf in klodders.
Ik heb daarna een aansteker erondergehouden maar het knettert niet.

ronny530 (0), 7 jaar geleden

Als er koelvloeistof in het carter terecht komt dan was die al overstroomt dus een lekkage richting carter verwacht ik niet. In dit jaargetijde met veel vochtige lucht denk ik eerder aan sludgevorming op de olie. Als de motor wel rookt maar niet als een stoomboot kan dat ook condens in de uitlaat zijn die met de gassen mee komt. U hoort ook een lawaai bij de motor en dan denk ik meer aan een defect lager en keerring in de koelvloeistofpomp waardoor de koelvloeistof door de poelie as naar buiten wordt geslingerd en tegen de warme motor aan spat. Als de pomp met de distributieriem meeloopt dan is de lekkage moeilijk zichtbaar maar met een goede zaklamp wel te traceren. Bij modellen met een multiriem aangedreven pomp dan de poelie van de pomp controleren op sporen van lekkage en speling.

Sjaak fr (0), 7 jaar geleden

zo goed als zeker de distributiedekselpakking, waardoor kvs het carter in loopt.
bekend problem bij deze motors.

Zil (0), 7 jaar geleden

Mijn automonteur is momenteel op vakantie maar is het in mijn geval als ik er nog even mee door rij ?
Ik ben namelijk bang dat er dan nog meer schade komt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.