hallo ik heb een astra 16 8kleppen met airco
probleem is dat na plm 20 kilometer 25min rijden de koelvloeistof tempmetermeter nog steeds in de beginstand staat lijkt of de motor niet warm word.Bij stationair stilstaand loopt die wel op (zal wel zijn omdat ie geen rijwind heeft).
Ik dacht zelf dat het een thermostaat probleem was maar na een bezoek aan de opel die de tech 2 op mijn opel heeft aangesloten bleek de thermostaat gewoon te werken en werden er geen verdere
storingen gegeven toch denk ik dat er wat fout is maar wat?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bij koude motor, motor starten en aan bovenste radiateurslang voelen. als deze slang warm wordt ver voordat de bedrijfstemperatuur bereikt is dan is de thermostaat defect.
groeten marco
Laat je Opeldealer de temp.meter testen met de Tech 2Als de motor wel op temp. komt maar de meter blijft onderin staan, dan is of de temp.zender, de MKM[ koelingsmodule] of je meter stuk !
21 jaar
Ben, Marco bedankt voor jullie antwoord
Ik zal even wat verdere gegevens geven
toen ik stationar stond te draaien bij de garage liep de temparatuur meter in mijn auto na verloop van tijd wel op toen is de tech 2 tester eropgegaan bij draaiende motor
na verloop van tijd kwam de motor op bedrijftemp wat je ook zag
aan de temp. op de tester en mijn dashbord.Op de tester zag je ook dat de thermostaat opende op 92 gr. (temp op tester tech 2 ging naar beneden) en gaf verder geen storingen aan.
dus thermostaat en voeler moeten goed zijn.
Daarom begrijp ik niet dat onder het rijden na plm 20 km ik nog geen uitslag zie op de meter in mijn dashbord.
gr sjaak
21 jaar
Even ter nieuwsgierigheid: wat regelt de Motorkoelings module bij Opel allemaal?
ik heb dit verschijnsel ook meegemaakt met een astra g 8 klepper. thermostaat toch defect. als je de motor laat draaien zonder er mee te rijden zal de motor zelfs met een defecte thermostaat na enige tijd warm worden. overigens als je de thermostaat laat vervangen moet je ook even om de distributieriem denken . deze moet er dan toch af en moet om de 4 jaar of 60.000 km vervangen worden. het koelingsmodule regelt de inschakelpunten van de variabele koelfans.
Opeltje, bedankt voor het antwoord heb inderdaad ook een astra g
8klepper nu nog de dealer overtuigen jammer genoeg heb ik distributie net laten vervangen.
kan je me ook vertellen of dit valt onder "normale slijtage" en dus niet valt onder de master opel service.
gr sjaak
21 jaar
thermostaat is normale slijtage vrees ik.
Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem. Alleen andersom. Tot vorige week was mijn outo zo op temperatuur. (wees altijd 90 graden aan).
Op dit moment komt de temperatuurmeter niet boven de 80 graden. Alleen als ik een tijdje heel veel toeren maakt dan haalt hij de 90 graden weer. Ga ik dan weer gewoon met normale toerentallen rijden dan zakt hij zo weer terug naar de 80.
Het is een 1.7 dtl.
Mischien heeft dit ermee te maken en mischien ook niet. Ik hoor ook een rare klop (klinkt heel hol) bij stationair toerental. Ook komt er een licht schavend geluid bij de distributieriem vandaan. (is pas vervangen) en als ik de beschermkap van de distributieriem extra vast duw met mijn hand dan word het minder.
Wie o wie weet wat dit allemaal kan zijn???
Alvast bedankt.
21 jaar
80 graden is toch niet zo erg?
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar