Hoi,
Ik zit met een probleem, en hopelijk is er hier iemand die mij er mee kan helpen.
Mijn radiator fan slaat niet aan en mijn temperatuur meter in de auto werkt ook niet meer. Komt dit door de thermostaat of kan het ook een elecktrische probleem zijn???
En als het een elecktrische probleem is, waar moet ik dan kijken? Want mijn zekering is nog steeds heel.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
word de motor zelf wel warm ?
Dan de fan niet gaat kan komen dat de motor of niet op bedrijfstemp komt of doordat de thermoschakelaar in de radiator niet werkt..
Dat de temperatuur meter het niet doet : motor word helemaal niet warm,thermostaat defect of sensor kapot die de meter aanstuurt.
Werkt de meter helemaal niet meer,of komt hij maar nauwelijks omhoog ?
Gr Stefan
Bedankt voor de snelle reactie.
Ja de motor word erg warm, en ik ben bang dat er dan iets kapot gaat. Dus ik rij er nu even niet meer mee.
En de meter doet het helemaal niet meer.
Mvg Lloyd
15 jaar
Wordt de radiateur ook goed warm?
Als je de thermoschakelaar even overbrugd werkt de vin dan wel?
Voldoende koelvloeistof in het systeem?
Geen lucht in het systeem
vr.gr. Theo
15 jaar
Wordt de radiateur ook goed warm?
Als je de thermoschakelaar even overbrugd werkt de vin dan wel?
Voldoende koelvloeistof in het systeem?
Geen lucht in het systeem
vr.gr. Theo
15 jaar
ja de radiateur wordt ook goed warm.
zit ook voldoende koelvloeistof in.
Hoe kan ik de thermoschakelaar overbruggen???
Zelf denk ik dat de theromostaat kapot is, maar ik weet het niet zeker.. en ik ben bang dat het misschien ook iets elektrish kan zijn.
Maar wat weet ik niet.
mvg Lloyd
15 jaar
in de stekker van af de thermostaat een draadje doorlussen .
je fan blyft wel draaien als je je contakt uitzet
mvg willem2
15 jaar
Lloyd...
als je thermostaat defect is waardoor de motor erg heet word, dan nog zal je ventilator aanslaan, zeker bij hoge temperatuur. Zo niet dan is waarschijnlijk, zoals genoemd de thermoschakelaar defect waarschijnlijk. Overbruggen doe je door de ventilator vanuit de thermoschakelaar rechtstreeks te verbinden (konstante stroomtoevoer zonder schakelaar), zodat de ventilator konstant draait zodra er kontakt is, zo weet je of deze goed is of defect.
Zo blijven rijden, met steeds een te hete motor kan je de koppakking kosten omdat deze doorbrandt, en dan ben je verder van huis...en euros lichter.
succes
15 jaar
[quote=svaleras]Lloyd...
als je thermostaat defect is waardoor de motor erg heet word, dan nog zal je ventilator aanslaan, zeker bij hoge temperatuur. Zo niet dan is waarschijnlijk, zoals genoemd de thermoschakelaar defect waarschijnlijk. Overbruggen doe je door de ventilator vanuit de thermoschakelaar rechtstreeks te verbinden (konstante stroomtoevoer zonder schakelaar), zodat de ventilator konstant draait zodra er kontakt is, zo weet je of deze goed is of defect.
Zo blijven rijden, met steeds een te hete motor kan je de koppakking kosten omdat deze doorbrandt, en dan ben je verder van huis...en euros lichter.
succes[/quote]
ja ja
15 jaar
Lijkt me dat je thermostaat niet kapot is. Radiateur wordt immers goed warm. Water circuleert dus blijkbaar wel door de radiateur. Zal de thermoschakelaar wel wezen. Als dit een exemplaar is met 2 draden dan stekker lostrekken en de twee draden in de stekker met elkaar verbinden. De vin moet dan met contact aan altijd gaan draaien. Als dit niet het geval is dan is het inderdaad een electrisch probleem. Zekering wel goed?
vr.gr. Theo
15 jaar
Ik heb de thermoschakelaar vervangen vandaag, maar dat heeft helaas de probleem niet opgelost.
Mijn temperatuur meter in me auto doet het nog steeds niet, dus ik ben bang om mijn auto een 2de keer heet te laten worden.
Ik wil graag weten, is er nog een schakelaar of een aparte zekering voor de meter in de auto en is er een simple manier om dat te controleren?
Oh en wat stuurt de temperatuur van de motor naar de temperatuur meter in de auto???
mvg Lloyd
15 jaar
temperatuurzender zit links op het inlaatspruitstuk.
popey
15 jaar
Wat leverde het doorverbinden van de draden in de stekker van de thermoschakelaar op?
vr.gr. Theo
15 jaar
[quote=Lloyd87]Ik heb de thermoschakelaar vervangen vandaag, maar dat heeft helaas de probleem niet opgelost.
Mijn temperatuur meter in me auto doet het nog steeds niet, dus ik ben bang om mijn auto een 2de keer heet te laten worden.
Ik wil graag weten, is er nog een schakelaar of een aparte zekering voor de meter in de auto en is er een simple manier om dat te controleren?
Oh en wat stuurt de temperatuur van de motor naar de temperatuur meter in de auto???
mvg Lloyd[/quote]
Als je #2 even goed gelezen had,had je deze vraag niet hoeven stellen..
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar