Ik heb een probleem. Als ik een instrumentenpaneel aansluit van een GSI met toerenteller, dan doet alles het behalve dat de toerenteller een verkeerd signaal geeft. Hij geeft dan aan bij stationair toerental dat ie 4700rpm loopt. Nu weet ik dat bij diesels het signaal ergens anders vandaan komt. Waar moet ik het signaal vandaan halen om de juiste waarde te krijgen op de toerenteller??
Cockpitje van een Corsa A 1.5TD met toerenteller zijn namelijk niet te vinden (zeldzame optie blijkbaar)...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dit dieseltje pakt het toerentalsignaal van een fase van de dynamo. dit is de w aansluiting op de dynamo. bij een benzinemotor, komt een signaal van; de bobine 1 aansluiting of van het motorregelapparaat. dit zijn compleet andere signalen, en gaat dus niet werken. helaas....
Het is te doen met een puls-deler met stabiele voeding dit heb ik ook een keer bij een kadett combo gedaan met een digi klokkie. Bij de kadett moest de puls 8 keer gedeeld worden maar kan niet zeggeen ofdat bij een isuzu motor ook zo is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar