👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Auto start prima, warm en koud, rijd normaal (met de stroom mee) prima, maar verbruikt dan EXTREEM brandstof, rij gem 1 op 8,7! (Berekend via vol tanken dag teller op 0, leeg rijden tanken en dagteller cheken) bij vol gas gaat het tot 4000tpm redelijk, daarna merk je echt dat hij ernstig in vermogen afneemt, en bij ong 5500tpm trekt hij niet meer door in toeren. Een enkele keer gaat de motor hikken om de zoveel motor omwentelingen, (als of die om de +- 30 slagen een slag mist)
Geen fout codes in de computer
Blijft bij continu rijden op 90/92 graden bij serieus trappen een keer 95 graden.
Ontstekingsvervroeging werkt (volgens Bosch KTS) even als de klopsensor. Labda werkt, en mengsels wordt arm/vet bij continu rijden. Bij vollast geeft KTS aan ARM mengsel, (beetje tegenstrijdig dus met het extreme verbruik)
Bobine, kabels, bougies zijn vervangen, even als de injectoren. Distributie staat op tijd...
Wat me opviel is dat op YouTube een standaard X14xe pas bij 6000tpm een trompetterend geluid maakt, (beetje het kenmerkende geluid van throttlebodys) maar de mijne doet dat al bij 4000tpm.
Wat mis ik, of zie ik over het hoofd???
Dat ik wat vermogen mis, kan ik prima mee leven... maar dat verbruik... niet...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor mij is dit een defecte lambdasonde, dan wel een lek in het uitlaatspruitstuk of de pakking.
Gezien het verbruik kan je mengsel niet arm/rijk zijn bij continue snelheid.
De lambdasonde mag dat misschien wel denken (en daarom krijg je geen foutcode), maar je verbruik zegt anders.
Kijk eens naar de zelflerende parameters van het lambda systeem.
Die noemt men fuel trims, alhoewel Opel ook nog de naam Block Learn gebruikte in die tijd.
De waarde zal wel flink positief staan, vermoed ik.
Of anders een 4-gas meter eraan en dan vergelijken wat de lambdasonde zegt en wat de meter zegt.
Dat lekje kan kloppen, de aansluiting tussen spruitstuk en voorpijp is niet 100% maar is zeer minimaal lekje, en na de labda.
Labda zou goed stuk kunnen zijn, daar de motor hele tijd op schap gelegen heeft, en de temp sensor, en bobine ook al stuk waren... heeft niet direct verband met elkaar, maar dat dat allemaal al niet meer functioneerde dan zal de labda ook wel op het stapeltje kunnen... ga maandag ff spruitstuk probeeen te wisselen zodat de voorpijp er weer 100% aan past.
Wat ik nog wel vreemd vind, onbelast kan de motor zo meer dan 7000tpm draaien, er lijkt geen toeren begrenzer te zijn/werken?
(Puur om te testen geprobeerd, weet dat ze bij 7000 al kunnen klappen door de klepveren)
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar