mijn omega 2.5 diesel station trilt boven de 70 km.Zo irritant dat ik er liever niet in rijdt.253.000 km/nieuwe banden/schokbrekers voor/achteras rubbers/gebalanceert/uitgelijnd en een nieuwe,2e hands aandrijfas nadat de originele niet goed uitgelijnd kon worden(volgens het balanceerbedrijf omdat zij dachten dat het meer in de kruiskoppelingen zat.......) Ik weet dat de koppeling ver versleten is.Na bezoek-en bakken geld- aan 3 garage's zijn de trillingen nog niet verholpen.Andere auto of een andere oplossing. Trilling is echt snelheids afhankelijk,niet toerental.Trilling zit als het ware onder de auto:vandaar de aandrijfas vervangen.Wat te doen?Auto zou bij deze km's nog zeker een ton mee moeten kunnen maar wat is verstandig,op moment ook even niet het geld voor andere.....Daarbij lijkt het of hij minder vermogen heeft,toen de aandrijfas er net onder zat(de niet gebalanceerde maar met nieuw steunlager) leek dat veel beter: auto leek meer in lijn te liggen wat waarschijnlijk ook zo was. Even dan. Ik heb weinig zin en geld om noch van alles te vervangen zonder resultaat: waar moet een garage gan kijken? Achterassen? koppeling? versnellingsbak? weer de aandrijfas? motorsteunen? motor heeft tot opwarmen er ook meer moeite mee: logisch na 253.000 km; heeft deze turbo misschien problemen? En nog wat: zit hier een distributie ketting in? Want kan me niet voorstellen dat de vorige eigenaar(170.000 km) iets verving........ Is er bij moeilijke gevallen zoals de mijne iets met Opel-nl te regelen in de zin van expert monteurs?Zo noem ik het maar...... Wat kost dat eigenlijk als andere motorrubbers,evt of koppeling? Als hij nog 50.000 km doet ben ik blij.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
persoonlijk zou ik eens met de koppeling beginnen. de koppeling draaid namelijk altyd mee en je geeft zelf aan dat de koppeling niet al te best meer is. dit zou best het probleem kunnen zijn.
Ondanks vele pogingen geen resultaat. Da's pijnlijk. Misschien iets heel eenvoudigs, er zijn nieuwe banden gemonteerd en uiteraard zijn ze uitgebalanceerd, maar was er ook sprake van hoogteslag in de velgen ? En de draagarmrubbers aan de voorzijde ? het is wel de kilometerstand waarbij deze altijd zijn uitgelubberd...
tangentiaalveren van de koppelingsplaat defect
als het trillen afhankelijk van de snelheid is zit het niet in de koppeling of de motor maar in het gedeelte na de versnellingsbak
je zou de auto op de brug op bokken moeten zetten en de trilling op moeten zoeken waarschijnlijk kun je dan zien of voelen wat er trilt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar