Beste collegas, graag uw suggesties.
Onlangs een Opel Signum 3.0 v6 diesel automaat verkocht. Auto heeft een trilling bij 1500 toeren ongeacht de snelheid welke gereden wordt. Volgens plaatselijke Opel dealer is de auto storingsvrij op de testkast. Dealer heeft de trilling eveneens geconstateerd, echter soms trilt hij niet, en de ene keer is het duidelijker waarneembaar als de andere keer. Opel dealer heeft niet verder gekeken, maar kon ook niet een duidelijke verklaring geven. Heeft iemand al eens een vergelijkbare klacht meegemaakt en wie heeft er suggesties? Auto komt vd week binnen en wil me alvast voorberijden.
Verstuivers? Automaatbak? Motorrubbers? Vrijloop dynamo?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
we hebben ook zo n wagen gehad met zo n probleem bij de opel hebben ze verstuivers ; filters enz vervangen en aan het eind was het nog het zelfde kosten wel een aardige duit.
de wagen is toen naar een diesel specialist geweest en die heeft er met testkast dagen mee gerden en iets vervangen dat 1000 euro kosten maar toen was het over.
jammer genoeg weet ik niet wat het is geweest maar kijk uit vor dat je zo maar wat gaat vervangen.
wij brachten hem naar de opel en die zij zijn de verstuivers dus 6 maal nieuw erin en hielp niks toen begon de ellende.
ik zou een diesel specialist zoeken die met dit soort problemen de weg weet.
groetjes jan.
Is het een automaat of een handgeschakelde Signum?
Het is een automaat. Auto wordt morgen gebracht en ga dan samen met de klant een testrit maken. Klant gisteren gesproken, de trilling is alleen waarneembaar bij een warme motor en alleen rond de 1500 toeren. Heb al gesproken met een diesel specialist. Ik ga eerst zelf even op onderzoek uit, en overweeg hem daarna naar een dieselspecialist te brengen. Als iemand nog adviezen en aandachtspunten heeft hoor ik het graag. Misschien heeft het wel niets met het brandstofsysteem te maken en denk ik de verkeerde kant uit.
ik ben benieuwd wat de oorzaak is.
groetjes jan.
De auto is vandaag gecontroleerd door een dieselspecialist in Apeldoorn. Deze herkende het probleem en heeft het brandstofsysteem met hun kast uitgelezen. De dieselbrandstofdruk schommelde met uitschietende hoge en lage pieken. Er moeten onderdelen van de brandstofpomp vervangen worden. Dit gaar 1000,- excl. Btw kosten. Als het goed is, is de auto maandag gereed. Ik ga ervan uit, dat het probleem dan is opgelost, zo niet laat ik het weten.
Groetjes, Marcel
aan het bedrag tezien was het bij ons op het laatst het zelfde ook iets met de brandstof druk en kosten ook 1000 euro en is nog niet zo lang geleden gebeurt hoop dat het bij jou wagen dan ook over is.
groetjes jan.
Ik ben best benieuwd hoe het is gegaan
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Signum of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar