Hallo
Ik heb een vraagje , is er iemand die mij een antwoord kan geven op het volgende : ik heb een omega 2.2 diesel en de garage heeft er nu vol synthetische olie opgegoten. ik dacht dat deze omga's op 10 w40 reden
dus half S. Kan het kwaad dat deze auto nu op vol S. olie zal rijden ?
Nu op de eerste vraag hangt een verhaal vast.
Toen ik de omega aangkocht heb , had de vorige eigenaar mij vertelt dat de turbo is vervangen.
Geloven of niet ? ik had het gevoel dat deze de waarheid sprak. Nu anderhalf jaar later reed ik 14 dagen geleden op de autosnelweg toen plots de auto snelheid verloor en serieus begon te roken.
Om een verhaal kort te maken , de wagen is toen weggesleept naar de garage en toen hebben ze gezien dat de turbo kapot was , de spoel - as was compleet los , gebroken. ik heb hen dan gevraagd om eens te kijken op de turbo van welk jaar die was en jawel hoor daar stond op april 2008 ! Dus de turbo was wel degeleijk al eens vervangen. Nu is dit dus al de derde turbo! Nu de turbo floot wel heel luid , nu met de nieuwe erop is dat gedaan geen gefluit meer. Sommigen zeggen dat dat fluiten wil zeggen dat er een dichting stuk is anderen zeggen dan weer van niet... Maar goed nu zit er dus een nieuwe op. Er was ook in de darmen waar de uitlaat gassen doorgaan heel wat " aangekoekt " zodat de diameter binnenin serieus was verkleind. De garage vertelde mij dat een deel van de gassen worden hergebruikt en dat daardoor veel blijft hangen van aanslag in de darmen waar of niet waar ? Mijn vraag is nu : van wat zou die turbo zo vroeg zijn stuk gegaan ? slechts 3 jaar oud was hij. Mag ik de garage ( een andere waar ik het eens aan gevraagd heb ) geloven als zij mij zeggen dat een turbo enkel stuk gaat bij een TE LAAG OLIEPEIL , OF DE VERKEERDE OLIE , OF HET TE LANG WACHTEN VAN OLIEWISSEL. De garage raad aan om de olie te vervangen na 10.000 km. Ik deed dat na 15000 km en dat is te lang zeiden ze me. dus ze hebben er nu vol S olie in gegoten maar vroeger zat daar half S olie in . Gaat mijn turbo daar nu onder lijden of niet ? Vervang op tijd uw olie en uw turbo zal niet stuk gaan zeiden ze me.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met wat info , ik heb meer vertrouwen in jullie , garages vertellen zoveel....
hopend op jullie antwoord groet ik jullie
MR. Hulot
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Deze turbo's gaan normaal zowiezo niet vaak kapot.
Waarvan zou de volgende zo gauw kapot zijn gegaan:
- ''vergeten'' de turbo voor te smeren al vorens 1e start met de nieuwe turbo, dan loopt ze te lang droog.
- te weinig langere en/of snelle ritten, waardoor veel koolafzetting op de schoepen blijft zitten (onbalans)
- verkeerde olie gebruikt (voor licht benziene oid.
- Verkeerde behandeling van de auto, niet rustig op temp laten komen en afkoelen na een snelle rit.
Olie: Opel vult al hun auto's normaal met 5w30 Vol sysnthetische olie, mag dus geen probleem zijn.
- Verversen iedere 15.000km zou goed moeten zijn, behalve bij zwaar gebruik.
willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar