👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo
ik heb sinds een tijd regelmatig het probleem dat ik mijn turbo druk verlies indien ik iets meer vraag van de motor.
Er gaat geen lampje branden op mijn dashbord en als ik motor stilleg en terug start is het probleem dan opgelost voor even.
volgens de uitlezing was het de druk sensor maar deze werd vervangen en het heeft niets opgelost.
Daarna nog een valve vervangen en dit had ook negatief resultaat.
Kan iemand mij helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat versta je onder een valve?
De waistgate van de turbo ? of de solenoid die de waistgate aanstuurt?
een zekere PFF valve maar hier ben ik niet zeker van.
Ondertusse hebben ze ook al een volledig nieuwe turbo geplaatst.
DIt heeft ook niet geholpen.
Het doet zich vooral voor in 6de versnelling en als ik dan een tijdje de gaspedaal volledig induw (optrekken autostrade)
9 jaar
er bestaat een test met een rookmachine om kleine lekkages in het turbo circuit op te sporen, hiermee bedoel ik dus de turboslangen, het spruitstuk en de intercooler.
Zeker als er een fout komt op de MAP sensor, dat wil zeggen dat er iets niet goed gaat met de turbodruk.
Het kan ook zomaar zijn dat de EGR klep niet meer goed sluit door koolvorming, dan klopt het MAP signaal ook niet meer.
Deze storingen komen aan het licht door langdurig vermogen te vragen in bijvoorbeeld de 6e versnelling.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar