close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: turbo vervangen

Bouwjaar: 2005

Hee daar,

Wil graag de turbo van mijn astra 17 dti vervangen voor een grotere die meer druk=vermogen geeft.
Enige adviesen of ervaringen met deze ingreep want dan hoor ik dat graag.

Groet,
Mark

Geplaatst door

Mark7250 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Meer druk = niet meer vermogen

Beunhaas 1085
badge vip badge

18 jaar

verkeerde en dure methode vrees ik, beetje chiptuning is veel eenvoudiger ... moet kunnen vanaf een 300 euro, internet staat er vol van, zeker een chiptuner in je omgeving.

Paul(B) 0

18 jaar

mark als je dat doet krijg je het volgende.

de motor zal neit meer lekker lopen omdat de brandstof lucht verhoudening niet meer klopt.
je koppakking ligt er binnen 100km uit.

en met een beetje peg is je cylinger kop ook binnen een paar duizent kms aan revizie toe.

en dan nog niet gesproken over de krukas lagers en die van de drijfstangen.

alles in een motor is op elkaar berekent en daar kan je neit zo maar wat aan veranderen want je krijgt veel zwarede klappen en daar is de motor niet op berekent.

gr tijne
ps: wees verstandig en doe wat paul b zegt.

tijne 0

18 jaar

Kwoot:
de motor zal neit meer lekker lopen omdat de brandstof lucht verhoudening niet meer klopt.
[kwoot}

Een diesel draait met luchtoverschot en nooit op een brandstof-lucht mengsel, commentaar is okee, maar een beetje kennis van zaken toch wel gewenst...

Het probleem is dat als de turbo meer lucht blaast er ook meer brandstof ingespoten moet worden anders is het effect nihil...
Ik vermoed dat dat niet eenvoudig voor elkaar is te krijgen, de pomp is electronisch gestuurd.

Beunhaas 1085
badge vip badge

18 jaar

Bedankt voor de info. Dus als ik het goed begrijp heeft het plaatsen van een grotere turbo wel zin als ik ook de hoeveelheid ingespoten brandstof verhoog.Is het wel mogelijk om de ingespoten hoeveelheid brandstof middels een tuning te bapalen, of heeft dat niets met elkaar te maken..
Waar ik ook aan zit te denken is om mijn turbo te laten reviseren en vooral de waaiers te laten tunen zodat deze eerder opspoelen bij een lager toerental. Mijn auto is nu gechiptuned en heeft aardig wat meer pk's maar ik merk dat de auto bij snel doorschakelen inzakt. Pas bij 2200 rpm gebeurt er wat met de turbo en dat loopt door naar 4200 rpm. Daarna is het feest over.
Dat inkakken wil ik dus oplossen.

Mark

Mark7250 0

18 jaar

Het is heel normaal dat een turbodiesel inkomt met 2200 tpm en wegzakt bij 4200, dat is niet eenvoudig op te lossen, dit type motor heeft gewoon een smalle powerband, zou je een grotere turbo erin krijgen, dan wordt het turbogat onderin alleen maar groter.
Wil je meer vermogen, dan niet ingrijpen in de hardware maar wel aan de softwarekant, een turbo heeft doorgaans wat overcapaciteit ,dus die hogere druk kan zonder dat je turbo gaat wisselen.

Beunhaas 1085
badge vip badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.