Hallo
Heb vandaag mijn uitlaat spruitstuk eraf gehaald dacht dat de pakking lek was
maar nu blijkt ie gescheurd te zijn.Bij nader onderzoek blijkt ook mijn kat,
midden en eind demper kapot te zijn .Vanmiddag alles nieuw besteld en alles
verder zuiver gemaakt. Maar nu blijkt de pakking van het spruitstuk op het blok
2 kanalen te blokkeren van het pijpje wat op het spruitstuk zit.Nu is mijn vraag
zo laten zitten of gaten in de pakking maken?
Op de foto kun je zien welk pijpje ik bedoel.Niet mijn foto/auto.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Iets wat goed is, moet je niet veranderen. M.a.w.: als de auto verder goed liep, zo laten zoals het is.
Hij liep wel goed alleen het verbruik klopte niet volgens mij doordat de uitlaat
kapot lek was.Maar krijg morgen een nieuw spruitstuk en daar zit dan een pakking
bij wat als die wel open is ? Wat is het eigenlijk en wat doet het dan ?
12 jaar
Daae zit de EGR op en daar hebben ze een pakking tussen gezet om de EGR uit te schakelen.
12 jaar
Waar de pijl op gericht staat is de terugslagklep van de secundaire luchtinlaat ! De EGR klep zit aan de korte kant van de cilinderkop bij cilinder 4 . Een lek spruitstuk geeft zuurstof aan de lambdasonde env laat bde ECU brandstof bijregelen........ vandaar weer dat hogere verbruik. Veel spruitstukken van die motoren trekken door de hitte eerst krom of scheuren na verloop van tijd . Draai de motor rustig warm en na een snelle rit de laatste km rustig rijden .
Bij militairen heette dat" koud draaien ."
Succes.
Ok ik heb de gehele uitlaat vervangen dus zal het nu wel
weer goed moeten zijn.Iedereen bedankt voor de hulp mijn
probleem is weer opgelost.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar