Beste Opel kenners,
Sinds gister brandt mijn uitlaatgascontrole lampje van mijn Astra H (60.000 op te teller). In het begin liep de auto een beetje moeizaam en onregelmatig. Bij het gas geven trekt de auto niet op zoals het hoort, hij hapert. Na een kwartiertje rijden met het lampje aan, bleef het lampje aan, maar reed de auto goed, ik merkte geen bijzonderheden. In het instructieboekje staat dat je bij deze storing onmiddellijk de Opleldealer op moet zoeken. Wat kan de oorzaak van het probleem zijn?
Is het heel slecht om door te rijden met deze waarschuwing, want de garages zijn nu 2 dagen gesloten?
Ik heb gelezen over een defecte lambdasonde en een EGR klep vervanging/reiniging. Ik ben niet iemand met 2 linker handen, als ik een goede tip krijg zou ik dit zelf op kunnen lossen. Is het mogelijk om zelf de EGR klep te reinigen, ook wil ik graag weten waar die zit en hoe je dit dan kunt doen?
De bougies zijn ook nog niet vervangen, dit ga ik binnenkort ook doen. Vloeistoffen zijn allemaal in goede staat.
Ik hoop snel iets te horen!
Prettige feestdagen en alvast een gelukkig 2013.
Met vriendelijke groet,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er kan schade ontstaan aan de katalisator , omdat je niet weet wat de oorzaak is , is uitlezen een manier om een bepaalde zoekrichting te krijgen.
Na het uitlezen, kwamen deze storingen te voor schijn: P0304 Cylinder 4 en P0302 Cylinder 2. Tijdens het uitlezen, brandde het lampje in het dashboard niet meer. Verder rijdt de auto gewoon weer normaal..
De monteur denkt dat er vocht in de bobine zit. Hoe dan ook, de bougies moeten vervangen worden. (60 000 gereden)
Ik ben hier wel erg blij. Iemand hier nog opmerkingen of advies over? Ik hoor het graag van jullie.
Graag zou ik nog een tip willen van jullie. Kan ik Fuel Guard 2 zomaar gebruiken?
Alvast bedankt
11 jaar
Bougies moeten ook om de 60000km vervangen worden(onderhoud) heb ook nog kant dat het bobineblok stuk is.
Je hebt last van cilinderoverslag.
mr bakker geeft het al aan bobine brug waarschijnlijk kapot
11 jaar
Beste Kenners,
Het probleem is nog niet 100% opgelost, het is niet echt hinderlijk, maar af en toe hapert de auto nog wel.
Volgens de garage zit er waarschijnlijk vocht in de bobine of het kan goed zijn dat de gedachte van R_Bakker en Kleijn kloppen.
Vriendelijke groeten,
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar