Net een Astra gekocht waarvan het binnenwerk van de linkerdeuren zijn uitgezet. Hierdoor zie je een kier tussen het raam en het plastic binnenwerk.
Volgens de verkoper een vaak voorkomend probleem als een auto te vaak / lang in de zon heeft gestaan. Hierdoor zet het binnenwerk uit (krom).
Is dit inderdaad normaal en is hier iets aan te doen ? (behalve binnenwerk vernieuwen...)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bedoel je de rubber stipjes onder aan het raam?? (waterkeeringen)
Ik bedoel de binnenkant van de deur. Het gedeelte wat tegen het raam aan zit (waterkeering) zit goed tegen het raam aan, maar tussen deze keering en het plastic gedeelte van de binnenkant zit een kier. Dit is uitgezet en dus kijk je tussen het binnenwerk en de waterkeering. Het plastic is ontzet/uitgezet.
Hieronder zit het gestoffeerde deel.
Verder loopt de auto af en toe onregelmatig. Lijkt alsof ie op 3 pitten loopt. Van het ene op het andere moment treedt het op en kan het ook weer verdwenen zijn. Vandaag 2 keer gehad, lastig bij het optrekken.
Heb de verdeelkap even opengemaakt en beetje van vettigheid ontdaan, maar had verder geen effect.
Het viel me op dat 3 van de bougiekabels een soort 'staaf' hebben en de meest rechtse niet. Ook vind ik het niet logisch dat de bougies op de verdeler 1-2-4-3 zijn aangesloten.
Enig idee ?
21 jaar
onstekingsvolgorde is 1342. overigens moet deze wagen dan wel altijd verrot lopen.....erg vreemd. wat de bekleding betreft snap ik het nog steeds niet exact. mogelijk is de bekleding verkeerd gedemonteerd. en nu dus ontzet.
Als ik het goed heb gezien is de aansluiting van de bougies op de verdeelkap 1243, van links naar rechts (bougies).
Maar ik kan het mis hebben, dus ik zal het nogmaals checken.
Inderdaad, dan zou de auto wel heel rot lopen, en dat doet ie niet. (dit onderwerp zal ik apart posten als bericht, lukte me gister even niet)
Wat betreft de bekleding .... lastig uit te leggen.
De binnekant van de deur (bekleding en plastic binnenwerk) sluit niet mooi tegen het raam aan. Er zit een kier van enkele millimeters. Hierdoor heeft de (autom) deurvergrendeling wel eens moeite dicht te gaan.
De waterkeering ('fluwelen' deel wat strak tegen het raam aan zit) zit wel goed. Tussen deze keering en het binnenwerk zit dus ruimte, enkele millimeters.
Je kunt het binnenwerk (bovenste plastic gedeelte) dus tegen het raam aan duwen, maar het blijft een kier.
Beetje duidelijker ?
21 jaar
dan is dus toch de bekleding verkeerd gemonteerd of veropt.....
zo hoort het niet. er zitten metalen klemmetjes die de keerstrip en bekleding bij elkaar moeten drukken. mogelijk zijn deze verbogen. om daar bij te komen moet wel de bekleding er af.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar