Hallo,
Ik heb sinds een week een Astra uit 1995, een zeer fijne auto. Het enige vervelende is dat het stuur scheef staat. In het begin trilde het ook boven de 100 km, maar dat is na het balnceren van de banden verholpen.
Nu wil ik em dus uit laten lijnen, maar dat blijkt dus een gekloot van jewelste. Alle garages zeggen dat dit bij een Opel een lastig karwei is ivm vastzittende kogels, die bijna niet los te krijgen zijn.
Nu kom ik net van de Kwik-Fit vandaan en die zijn idd een uur bezig geweest zonder resultaat, ze hebben er maar kruipolie in gespoten in de hoop dat dat z'n werk doet en dat de kogels wat losser komen deze week.
Heeft iemand ervaring met dit probleem en kan het eigenlijk kwaad als je stuur scheef staat, buiten de bandenslijtage? Nb: de auto trekt nauwelijks naar links of rechts, het enige irritante is dus het stuur dat scheef staat.
Gr. H.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft niemand een oplossing of ervaring hiermee???
Bij vastzitten de tapeinden en kogels vervangen,en bij geen klachten over scheeftrekken of buitensporighoge bandenslijtage gewoon door blijven tuffen.
Scheefstaand stuur heeft GEEN invloed op het rijgedrag zolang je geen klachten hebt en de bandenslijtage normaal verloopt.
18 jaar
En het stuur rechtzetten? Of is dit niet zo slim...?
18 jaar
[quote=alfons262]Bij vastzitten de tapeinden en kogels vervangen,en bij geen klachten over scheeftrekken of buitensporighoge bandenslijtage gewoon door blijven tuffen.[/quote]
Vervangen heeft geen zin als je ze niet los kan krijgen.
Als je ze WEL los krijgt , kun je ook uitlijnen.
En ik ben er van overtuigd dat ze los willen, je moet er even de tijd voor nemen.
Kruipolie en warmstoken en een beetje geduld.
Maar als er verder geen klachten zijn , zou ik het stuur rechtzetten.
mvg,
Hans.
Nee, je stuur recht zetten is niet slim. Dan houd je jezelf voor de gek. Het feit dat het stuur scheef staat betekent dat er iets is veranderd in de basisafstelling danwel dat de auto ooit eerder is uitgelijnd door iemand die NIET op de stand van het stuur heeft gelet. Plaatselijk warmstoken is idd de methode waarmee je uiteindelijk de meeste vastzittende schroefdraad weer los krijgt.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar