Hallo,
Ik heb een vectra automaat AF 13 van 1998.
De klant was op vakantie en de bak schakelde niet meer.
auto heeft 200000 km gelopen
Zelfde bak op de sloop gevonden( 70000KM),erin gehangen en exact dezelfde klacht.
Scakelt perfect in eerste versnelling, perfect in tweede , en dan gooit hij hem vrij, dus de derde pakt hij helemaal niet.bak slipt niet.
Geen storingen in motormanagement, en transmissie regeling.
Heeft iemand een idee???????????
edwin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Doet hij dit ook als je handmatig schakelt of alleen in de Dstand?
Dan weet je in ieder geval of de oorzaak mechanisch of electrisch is.
Beste daninja,
De bak schakelt in geen van de standen naar 3.ik heb al een andere schakelcomputer geprobeerd, en geen resultaat.als je een beetje met je gaspedaal speelt krijg je hem wel naar 4.
De opeldealer kan mij geen advies geven en ik heb de auto nu naar autrans(bakkenspecialist) in tilburg gebracht, maar die haden naar een korte diagnose ook geen idee.
Ik zelf heb het idee dat het electronisch is, maar met 3 verschillende diagnosetesters geen storingen.
Ik wordt er gek van, en hoop dat jij advies kan geven.
Alvast bedankt
Ben niet zo heel goed op de hoogte van automatische bakken maar probeer even mee te denken. De schakelstanden worden bepaald door gegevens van buiten als snelheid, onderduk, gasstand etc. De computer berekent dit en geeft een commando aan de bak. Als de bak is uitgewisseld lijkt deze goed. Hetzelfde voor de schakelcomputer. Blijft over de informatie van de sensoren. Mogelijk is een bepaalde sensor defect of half defect (slecht contact) waardoor de waarde niet gehaald wordt om de derde stand in te schakelen. Nu eens proberen te achterhalen welke sensoren er allemaal meedoen. Wie denkt er mee?
18 jaar
Wat erg vaak gebeurd is dat de storing in de stekkerverbindingen zit.
Alle stekkers GOED controleren op vuil en corrosie.
Anders bel eens met De Boer Transmissies in Staphorst. en leg je verhaal eens uit.
Zij reviseren ook de automaatbakken voor Opel.
Het zijn echt aardige lui daar.
Zorg wel dat je eerst de stekkers controleerd want dat zal het eerste zijn wat zij je adviseren.
Beste collegas,
het lijkt mij dat als er een slechte verbinding zit er een storing moet komen, of dat je anders in ieder geval geen comunicatie kunt krijgen met de ecu.
er is van de oude bak niks over gezet, dus alle sensoren en zo zijn andere.
stekker verbindingen lijken nar mijn idee goed.
Bij autrans willen ze nu het kapje aan de zijkant openschroeven omdat daar de 3e versnelling zit.
Misschien verbrand denken ze, maar de olie is helder en stinkt niet.
Dag Edwin, Ik heb jouw probleem met de Vectra gelezen. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn Omega 2.2 bj. 2000 lpg G3 84000 km. Euvel doet zich meestal voor als ik rustig rij. Meestal in de bebouwdekom (lage toerental). Van stilstaand > 1ste>2de is goed. Maar zodra naar de 3de moet ,dan gaat het soms mis. Laat de gas los, en laat de auto uitrollen tot een lagere snelheid zodat het in de 2de versnelling terug valt. Dan schakelt het meestal over naar 3de. > 4de versnelling. Ook viel mij ook op dat de temperatuurmeter op rood stond. Dan liet ik de auto uitzetten. Opnieuw starten en wijzer staat weer op normaal. (+/- 90 gr.)Transmissie heeft onlangs nieuwe olie en filter gehad. Door Edward Joosen. Ik vermoed dat de storing heeft te maken in combinatie met toerental temperatuursensor luchtmassameter en lpg. Bij sportievere rijgedrag krijg ik dit storing niet.
18 jaar
Dag Edwin, Ik heb jouw probleem met de Vectra gelezen. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn Omega 2.2 bj. 2000 lpg G3 84000 km. Euvel doet zich meestal voor als ik rustig rij. Meestal in de bebouwdekom (lage toerental). Van stilstaand > 1ste>2de is goed. Maar zodra naar de 3de moet ,dan gaat het soms mis. Laat de gas los, en laat de auto uitrollen tot een lagere snelheid zodat het in de 2de versnelling terug valt. Dan schakelt het meestal over naar 3de. > 4de versnelling. Ook viel mij ook op dat de temperatuurmeter op rood stond. Dan liet ik de auto uitzetten. Opnieuw starten en wijzer staat weer op normaal. (+/- 90 gr.)Transmissie heeft onlangs nieuwe olie en filter gehad. Door Edward Joosen. Ik vermoed dat de storing heeft te maken in combinatie met toerental temperatuursensor luchtmassameter en lpg. Bij sportievere rijgedrag krijg ik dit storing niet (toerental is hoger).
18 jaar
Ik heb het weer, van alletwee de bakken is de derde versnelling compleet verbrand.maakt nooit iemansd mee zeggen ze natuurlijk.
Ondertussen wordt de orginele bak gereviseerd, maar moet er weer een onderdeel in backorder staan natuurlijk.
echt een gebed zonder eind deze vectra.
Bedankt voor de reakties
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar