Ik heb een 2.o dtl, waarbij de fan van de radiateur direct als ik het contact aan zet begint te draaien. Omdat mijn temperatuurmeter niet erg opliep ongeveer 60 graden, dacht ik dat de thermostaat kapot was. Nu denk ik denk dat bij constante werking van de fan de motor ook niet erg warm kan worden. Mijn vraag : Wat is er aan de hand, wat is er kapot?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
of motortemperatuursensor defect. uit veiligheid laat de koelingsmodule de koelfans dan constand draaien..
Relais van de koelfan blijft waarschijnlijk hangen. Ben niet zeker waar relais zit maar vermoed in zekering kastje onder dashbord links bestuurderskant of ander onder motorkap
18 jaar
Ik vrees dat Opeltje gelijk heeft, ik had namelijk de stekker even losgemaakt omdat die gebroken was, sorry voor het ongemak toch bedankt voor jullie reactie.
Mvg Frits
18 jaar
frits,
maar je probleem is nu verholpen ?
er zit dacht ik een soort thermostaatvoeler/schakelaar in de radiator,een soort aan-uit schakelaar die bij een bepaald aantal graden contact maakt,waardoor de stroom na de fan gaat en begint te draaien!als deze stuk is doet hij of het helemaal niet meer,of in jou geval,dat deze niet meer uit gaat!
Stefan
18 jaar
Stefan,
Nadat ik de stekker op de temperatuurvoeler geplaatst had was dit euvel verholpen. Het lag aan de thermostaat, een nieuwe erin gedaan en de temperatuurmeter loopt nu zoals het hoort naar 85 graden en blijft daar ook staan. In ieder geval bedankt voor je reactie.
Mvg Frits
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar