Opel astra g station: verklikker abs

Bouwjaar: 1999

Vorige keer heb ik al een berichtje geplaats wat betreft de abs verklikker in de auto. Het lampje gaat af en toe branden. Nu ben ik op vakantie gewees en heb 3000 km gereden zonder dat het lampje is aangeweest en het systeem dus in werking is. nu ben ik weer 1 dag thuis begint het probleem al na 20 km.
Op vakantie heb ik wel met een banden spanning (voor 2.3) en (achter 2.8) gereden i.v.m de belasting. Nu ik thuis ben is deze 2.2 voor en 2.0 achter. Dit kan de oorzaak misschien zijn.

Het tweede kan zijn: de auto staat thuis op de oprit met de neus omlaag (schuine oprit) kan het zijn dat de remvloestof hier iets mee te maken heeft(dit reservoir zit erg vol en komt als de auto schuin staat tegen de bovenkant deksel)
op vakantie heeft de auto horizontaal gestaan met starten en heb ik dus alle soorten wegen bereden langzaam hard enz. en heeft het lampje zoals ik al zij 3000 km niet gebrand.

jos5945

Geplaatst door jos5945 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Opeltje (0) PRO, 19 jaar geleden

remvloeistof heeft niets met het abs lampje te maken....

en het lijkt me sterk dat de bandenspanning er iets mee te maken heeft..

corsaatje1834 (0) PRO, 19 jaar geleden

Heb je voor en achter de juiste bandenmaat?

jos5945 (0), 19 jaar geleden

hallo,

Ik heb via, via meerdere reacties gekregen met hetzelfde probleem. Het probleem is dat als je op de claxon drukt de abs/tc lampjes gaan branden en als je de claxon indrukt tegelijk met het rempendaal dat het abs in werking treed. Heeft hier iemand een oplossing voor.............

jagerdj (0), 19 jaar geleden

En ik ben één van die personen. Onlangs bij het claxoneren en remmen tegelijk ging de ABS in werking.(meerdere keren uitgeprobeerd) Garage kijkt mij met ongeloof aan. Claxon en abs staan volgens hun op geen enkele manier met elkaar in verbinding?! Toch gek he wij zuigen het echt niet uit ons duim!

Twiske11694 (0), 19 jaar geleden

Het enige wat ze gemeen hebben is stroom en als een van de contacten zijn stroom niet naar de massa kwijt kan gaat ie een andere route opzoeken. De remmen en abs hebben een gezamenlijkheid, nu nog de vraag waar de claxon in de buurt komt. Mogelijk bij het stuurcontact?
Temperatuur kan een rol spelen, materiaal zet uit en heeft beter contact. Klinkt mogelijk ver gezocht, maar uit eigen ervaring geleerd dat stroomstoringen door slecht contact de gekste problemen geven

jagerdj (0), 19 jaar geleden

Alle twee de wiellagers zijn nu nieuw. Zo kan je ook dingen gaan uitsluiten. Mijn ervaringen voordat de laaste linkersensor (die een foutcode aangaf) zijn bizar. Buiten het geval van de claxon en in werking tredende abs bij afremmen: Bij stilstand met draaiende motor heb ik tweemaal gehad dat de snelheidmeter van nul naar tien uitsloeg. En het klokje ging automatisch twee uur vooruit. Volgens de garage lopen de kabelbomen van de claxon anders dan die van de abs. Misschien dat door het veelvuldig verstellen van de stuurkolom er wellicht storing optreedt???.

agentmike (0), 16 jaar geleden

hoi,

dit probleem is al sinds 2004 en is nog niet opgelost.
nu heb ik het zelfde probleem en vroeg mij af of iemand dit probleem al had opgelost?

mvg

Mike

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.