VERLIES KOELVLOEISTOF 1 LITER OP 15 KM ;geen verlies bij stationair draaiende motor ;blijkbaar geen verlies aan radiator of slangen bij stationair draaien.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er moet toch een lek zijn als je zoveel koelvloeisof verliest.Als alle slangen, radiator enzo gekontroleerd hebt en geen verlies ziet vraas ik voor een lekke koppakking of inwendige scheur...
Kan natuurlijk ook je waterpomp zijn maar dan zie je het lekken.
Hoe ziet je uitlaat gas eruit? Witte rook?
Uitlaatgas heeft geen speciale kleur;ik heb auto zeker 45 minuten stationair laten draaien zonder lek te zien ;als het de cylinderkoppakking is zal het wel een dure grap worden zeker ?Kan het toch niet de wterpomp zijn die lekt bij het rijden?
HARTELIJK BEDANKT GILBERT
Luc Van den Bogaert
18 jaar
als het je waterpomp was zou hij ook moeten lekken tijdens stationair draaien. Ik denk echt aan de cylinderkoppakking. Je kan ook een lektest laten doen bij de garage/dealer. dan weet je zo waar het lek zit,deze test kost niet zo veel en dan weet je het zeker! Als het de koppakking is kan het inderdaad een dure grap worden.
18 jaar
ik zal een lektest laten doen bij mijn dealer.
Hartelijk bedankt voor je hulp.
Luc Van den Bogaert
18 jaar
Graag gedaan.....
Laat je wel het resultaat weten??
18 jaar
Gilbert,
Ik hou je op de hoogte
Groetjes,
Luc
18 jaar
kan ook de kachelkraan zijn deze zit onder de motorkap tegen het dashboard aan het is een zwarte klep met 3 dikke slangen en een dun vacuumslangetje.
groet remco
18 jaar
of de kachelradiator, de vloermatten kunnen heel wat water opnemen voordat je het ziet, trek de matten binnen maar eens omhoog.
succes Marcel
waterpomp kan ook alleen lekken bij hogere toerentallen, want dan is er meer stroming (want hij draait sneller) en is dus de druk in de waterpomp hoger. Is de ontluchtingsdop al vernieuwd want die kan ook lekken. Sjaak
Kachelradiator of ontluchtingsdop denk ik toch niet, 1L om de 15 km is wel heel erg veel.
Zeker ben ik natuurlijk niet,het is mijn mening maar....
Maar ik weet wel zeker dat een lektest een en ander zal ophelderen!
18 jaar
Als de lektest niets oplevert, vervang dan eerst de ontluchtingsdop !!!
Het is dus de koppakking die lekt.
Dit werd niet vastgesteld door een lektest maar wel door gassen te detecteren in het expansievat.Prijs herstelling met vervanging distributie-riem en eventueel kopvlakking:1300 a 1500 euro.Vermits 90% van de kosten werkuren zijn vind ik dit nogal veel;prijs van Opel dealer Antwerpen.
Groetjes,
Luc Van den Bogaert
18 jaar
Nog een vraag:ik heb gemerkt dat ik bij een snelheid van 50 km geen water verlies;
hoe lang kan ik dan nog rijden met deze defecte koppakking?
Groetjes,
Luc
18 jaar
Ik dacht het wel....
Je kan er nog heel even mee door rijden maar dan moet je wel je koelvloeistof goed in de gaten houden, maar ik raad het niemand aan. Als je motor te heet word, krijg je nog meer schade en kost het nog meer!!
1300 á 1500 euro is niet niks, de lonen bij een erkende opel dealer zijn vrij duur, ik zou ook ergens anders een offerte vragen. Misschien bij een garage die aan ieder merk werkt?
18 jaar
Ik heb ook een lekke koppakking en na wat informeren kon ik terecht bij een garage in Dordrecht die de reperatie kon uitvoeren voor 375 euro....
incl. BTW, onderdelen, arbeidsuren...
Maar ik laat mijn auto pas eind september repareren want zelfs die 375 euro is mij nu even te veel. Tot die tijd rij ik niet meer in mijn auto. Een keertje per week een klein rondje om de accu te behouden.
Je moet echt overal informeren. De prijzen verschillen nogal!
18 jaar
Verrassende wending in deze hele zaak.
Omdat ik helemaal niet tevreden was met de prijsopgave van de opel-dealer,ben ik prijs gaan vragen bij een opel service-garage en wat bleek:800 euro voor het vervangen van dezelfde koppakking maw zo maar eventjes 700 euro verschil voor dezelfde herstelling.
Helemaal achterdochtig geworden vroeg ik hem dan ook om voor alle zekerheid zelf eerst een diagnose te stellen voor het verlies van koelvloeistof en wat bleek:niks aan de hand met de koppakking;het was een gewone lek van een koelvloeistofleiding ergens onderaan de motor;prijs van de herstelling:89 euro!!!!!!!
Conclusie:vertrouw eerder op een kleine bona-fide garage dan op een grote dealer.
18 jaar
zo zie je maar dat je altijd een "second opinion" moet vragen. Dat doe ik toch altijd....
18 jaar
Ik heb mijn auto verkocht...
Ik heb mijn auto nooit laten nakijken of ik wel werkelijk een lekke koppakking had, maar die witte rook uit mijn uitlaat was voor mij al genoeg...
Toen ik de auto verkocht had aan de koper, zei deze; 'zal ik je eens wat zeggen? volgens mij is de spruitstuk van je uitlaat (?) gewoon stuk'
Maargoed, ik ben blij dat ik ervanaf ben...
Volgende auto wordt een Volkswagen Polo uit 96/97.
Hopelijk heb ik dan meer geluk ;)
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar