Hoi, zoals ik al vermeld verschillende problemen met mijn auto en ik kom er niet uit.
Op het moment dat ik start lijkt de motor goed te lopen todat het motor managment lampje even brandt.
Dan begint de hele motor op hol te slaan, toerental van 1000 tot 2500 blijft hij ergens tussen hangen, net waar
die zin in heb die dag. Stukje rijden, weer enkele malen motor managment lampje, stoplicht valt hij uit en moet ik verschillende malen starten met gas er bij geven voordat hij weer aanslaat. Of je staat bij het stoplicht en hij blijft in rond de 1800 toeren lopen.
Motor is redelijk op hol geslagen heb ik het idee........
hoop dat jullie me kunnen helpen voordat men auto 's ochtends een x uit zich zelf weg rijdt.
mvg
nick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
even langs de dealer
weet je het direct
Ik heb soortgelijke problemen gehad met mijn Omega X20XEV, de oplossing bij mij was een defecte luchtmassameter (hierdoor gaat het lampje branden en loopt de motor op een soort noodprogramma) en een defecte LFR (hierdoor staat het stationairtoerental te stuiteren wat uiteindelijk resulteerde in het afslaan bij stoplichten e.d.).
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, overigens kan je beide zaken makkelijk zelf doen en kun je de onderdelen goedkoop via Ebay kopen.
Succes...
Erwin
14 jaar
LFR: Deze kun je als je m eraf hebt splitsen door 2 kruisschroefjes los te draaien..
dan kan je m inwendig goed schoon maken en gangbaar maken
het deel waar de stekker op komt moet na het schoonmaken als je m schud tikken.
Ik heb al heel wat ''kapotte LFR's'' zo gerepareerd en weer doorverkocht, zonder ooit een klacht gekregen te hebben.
Maak ook het gasklephuis schoon en boor het kleine carterventilatie gaatje in het gasklephuis NA de gasklep 1mm groter op.
zo verminder je aanzienlijk het vervuild en vast raken van de gasklep en LFR.
Dit staat al meerdere keren met foto's en uitleg hier omschreven..
Willem
mannen bedankt voor de tips en ik ben er druk bezig mee.......
het komt er nu op neer dat hij koud goed start en zolang de motorkoud is ook netjes loopt.
op moment dat de motor warm wordt zeg na 15 min dan begint hij raar te doen en op dit
moment start hij warm ook niet meer....
na het speuren op deze site heb ik het vermoeden dat het aan de temperatuur sensor van
de motor ligt......... of iedergeval aan het brandstof verhouding die hij dan binnen krijgt.
hoop dat iemand de oplossing heb...
mvg nick
net uitgelezen foute code 0115 P0115 motorkoelmiddeltemperatuur signaal is te groot / klein
P0115 koelvloeistof van de motor temperatuur sensor defect
wat ik kon vinden, op het web, heb iemand een foto waar die dingen zich bevinden kan nooit
heel moeilijk zijn om die te vervangen
groet
14 jaar
middag,
ik heb de temperatuur sensor vervangen..... was wel ff zoeken
de problemen lijken nu verholpen te zijn!!!! laten we hopen denk ik dan
bedankt voor de adviezen, scheelt mij veel geld en denkwerk
mvg nick
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar