pfff... Ben nu de hele middag al aan het prutsen om bij de motor te komen van de aanjager. Probleem is dat de aanjager het niet meer doet. Heel soms wil hij nog even draaien maar houdt er dan ook snel weer mee op.
Ik heb gekeken achter het handschoenkastje en vond de weerstand. Na het bypasen van de weerstand doet de motor het nog steeds niet terwijl er wel spanning op staat.
Dus mijn conclusie is de motor zelf. Ik de kleine moertjes van de behuizing losmaken....... helemaal niets. Vanaf de motorkap kan ik er ook niet bij. aangezien ik bang ben dat ik wat forceer, heb ik maar besloten om eerst even hier te vragen voordat ik verder ga. voor mijn gevoel kan dit niet zo moeilijk zijn lijkt me.
Hoe krijg ik die motor er dus uit.
Alvast bedankt.... Marc Hollander
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
handschoenen kastje eruit kachelmotor zit met schroefjes vast dopje 5,5 mm moet je hebben je kan er slecht bij de achterste schroefjes komen.
groetjes ceesie
Heb ik al los, maar er komt helemaal geen beweging is. Ik vermoed dat hij nog ergens geklemd zit, maar dat weet ik niet zeker. Ik ben bang dat ik hem dan kapot trek.
Weet je of hij geklemd zit??
19 jaar
Hallo,
Ik heb ook geprobeerd de aanjager los te maken maar nadat ik de drie torx schroeven had los gemaakt leek het alsof deze nog aan de achterkant vast zat waar ik niet bij kon komen.
Dit alles i.v.m. met het vervangen van de stelmotor van de recirculatie klep.
Ik snap nog steeds niet uit bovenstaande verhalen hoe je uit eindelijk de aanjager los krijgt.
Graag nog wat aanvullende info.
Bedankt, Juruca.
19 jaar
OK, dank voor de reacties... maar ik loop weer tegen een volgend probleem aan. Ik heb de behuizing van de aanjager motor uit de auto..... Deze bleek naast geschroefd ook nog gekit te zitten waardoor hij minder makkelijk los kwam dan verwacht.
Nu vraag ik me af hoe ik de VAN van de motor af krijgt, zodat ik hem uit de behuizing kan halen. Kan iemand me hierop antwoord geven??
Ook nu draait de motor heel af en toe wel, maar meestal niet als ik er spanning op zet. Duidt dit op koolborstels??
alvast mijn dank.... Marc Hollander
19 jaar
volgens de Opel dealer is de kachelmotor alleen in zijn geheel te vervangen. Ik heb dus een nieuwe kachelmoter gekocht (¤145) en er in gezet. Dit werkt, probleem opgelost dus.
Achteraf bedenk ik me dat ik ook wel even een rondje sloop had kunnen bellen om te kijken of ik daar een kachelmotor vandaan had kunnen halen.
In ieder geval bedankt
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar