👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hier even een praktijk-tip. Vandaag kregen we een Opel Omega X2.0XE uit 1996 binnen die tikte, slecht liep en steeds afsloeg. Na controle bleek dat er tekort motorolie inzat en alle bougieruimtes vol met olie zaten en de carterventilatie dichtgeslibt.
Oorzaak: klepdekselpakking en rubber-ringetjes bij de montagegaten keihard geworden. Gevolg: olielekkage en een vervuilde motor.
Een door ons net verkochte Opel Astra X1.8XE uit 1997 die nog voor onderhoud in de werkplaats stond vertoonde na controle hetzelfde euvel.
Het is te adviseren aan collega's en klanten om vervanging van deze pakking inklusief de ringen in het periodiek onderhoud, bv om de 60000 km, mee te nemen. Wij zijn het afgezien van deze 2 auto's al vaker tegengekomen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
En wat zou zo iets bij een reguliere opeldealer moeten kosten?
Geen idee, wij zijn zelf geen dealer. Maar wat zou meer kosten, het periodiek vervangen van de pakking of het herstellen van de gevolgen als je het niet doet ? Maar wil je het echt weten, ik zou zeggen bel een dealer.
bij mijn omega 2.0 eco het zelfde probleem bochiesruimte vol olie
kontrollelampje geeft massa verlies aan . na controlle in garage,
computer defect? maar volgens mij bochies vet door olie daarom
massa verlies.wat denken jullie er van ? bij voorbaat dank chris.
20 jaar
ik heb de kleppedekselpacing vervangen van mijn omega 2.0 eco
16 v +- 1 uur werk nieuwe packing en rubbere afsluitringejes
10 stuks (niet vergeten!anders kan je weer opnieuw beginnen)
kosten 30 euro voor de pacing.de bochieskabels goed ontvetten
eventuweel nieuwe bochies en klaar is chris .groetjes
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar